آرشیو سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۹۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: پیامک های تبلیغاتی ساماندهی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح ساماندهی پیامک های تبلیغاتی از سال آینده خبر داد و گفت: با فراهم سازی امکانات، مشترکان تلفن همراه که تمایل به دریافت تبلیغات ندارند، به راحتی می توانند آن را مسدود کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی در گرگان اظهار کرد: در پی تصویب طرح ساماندهی پیامک های تبلیغاتی و تجاری در شورای عالی فضای مجازی، کمیته ای مشترک در این خصوص در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ساز و کار لازم برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی مشخص و از سال آینده اجرایی خواهد شد، افزود: این وزارتخانه به همه تعهدات خود به مردم، دولت و مجلس، پایبند بوده و آن را عملی خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور اضافه کرد: با راه اندازی این شبکه باید 80 درصد نیاز اطلاعاتی کاربران در داخل و 20 درصد از خارج باشد و تلاش برای تولید محتوا و اطلاعات در حوزه های مختلف دولت الکترونیک، علم و دانش، سلامت، تجارت، مدارس و غیره است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: تا سال گذشته کاربران اینترنت کشور تنها 10 درصد اطلاعات خود را از داخل و 90 درصد را از منابع خارجی می گرفتند که این نسبت در سال جاری 36 به 64 درصد است و تلاش خواهیم کرد در سال آینده این نسبت ها به 50 درصد (نسبت برابر) برسد.

واعظی با بیان اینکه تا پایان سال آینده 25 هزار روستا به شبکه اینترنت متصل خواهند شد، افزود: تا پایان عمر دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه اینترنت متصل می شوند.