آرشیو پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۱
صفحه آخر
۱۶
نگاه آخر

مساله تیراژ 150 تایی کتاب و بهره وری فناورانه

توضیحات جعفر همایی، ناشر خوش سابقه و پرکار کشورمان درباره دلایل چاپ کتاب هایی در تیراژ 150 (یکصد و پنجاه) نسخه، حاوی نکاتی بود که بیانگر واقعیت های نشر و وضعیت فرهنگی امروز ما است. کهنگی و درهم ریختگی حاکم بر دستگاه های سیاستگذاری و نظارتی، بی تصمیمی و بی تدبیری مدیران فرهنگی و البته سنتی ماندن ساختار نشر، مادر برخی از این معضلات بوده است. حتی پس از سال ها مشاهده این معضلات، همچنان بنا بر حفظ شعارها و آرمان های تخیلی است و هربار باید منتظر قبض و بسط های بالادستی ها نشست. جعفر همایی در توضیحاتش به فواید چاپ کتاب 150 نسخه ای اشاره کرده و استفاده از «تکنولوژی چاپ دیجیتال» و در پیش گرفتن «چاپ بر مبنای تقاضا» را نوعی بهره وری خوانده که هم توجیه اقتصادی دارد و هم فرهنگی است و هم می تواند برای ناشر، پدیدآورنده و خواننده مایه خرسندی باشد.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.