آرشیو شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

اخبار ورزش جهان

* مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا قرعه کشی شد که در آن دو تیم اسپانیایی و دو تیم ایتالیایی به هم خوردند. قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ اروپا دیروز در نیون سوئیس انجام گرفت و تیم ها برای دیدار مرحله بعدی این رقابت ها، حریفان خود را شناختند. برنامه بازی های این مرحله به این شرح است: *اورتون – دیناموکیف * دنیپرو – آژاکس *زنیت – تورینو *ولفسبورگ – اینتر * ویارئال – سویا * ناپولی – دینامومسکو * بروژ – بشیکتاش * فیورنتینا – رم

دیدارهای رفت و برگشت این مرحله در روزهای21 و 28 اسفند برگزار می شود.

* در حالی که تابستان امسال قرارداد سرمربی ایرانی الاصل تیم ملی امارات تمام می شد و فدراسیون فوتبال امارات در مذاکره با این مربی تعلل می کرد، سرانجام دو روز پیش قرارداد مهدی علی سرمربی تیم ملی امارات تا جام جهانی روسیه تمدید شد.

* کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا به خاطر شکستن پلمب خانه اش 10 ماه زندانی می شود. پس از تحقیقات پلیس مشخص شد که فابیو کاناوارو میزان دارایی هایش را کمتر از آنچه بوده گزارش کرده تا مالیات کمتری بپردازد. وی اکنون نیز سرمربی باشگاه گوانگژو اورگرند چین است، در حال حاضر یک میلیون دلار مالیات پرداخت نشده دارد.

* محققان هلندی مدعی شده اند که شیوع دوپینگ در بین ورزشکاران حرفه ای بین 14 تا 39 درصد است اما این رقم با یافته های آژانس ضد دوپینگ همخوانی ندارد. * وکلای اسکار پیستوریس در تلاش هستند تا از حکم پنج سال زندان این قهرمان پارالمپیک جلوگیری کنند. پیستوریوس قهرمان دوومیدانی پارالمپیک از آفریقای جنوبی دو سال قبل با شلیک گلوله نامزد خود او را در خانه اش به قتل رسانده بود که دادستان های این پرونده برای او پنج سال زندان در نظر گرفتند. اخیرا وکلای پیستوریوس در حال تلاش برای تغییر دادن اجرای این حکم هستند و روز 13 مارچ در دادگاه عالی ژوهانسبورگ حاضر خواهند شد.