آرشیو دو‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۲
خبر
۲

اخبار دیپلماتیک

اخبار ضد و نقیض از بازداشت سرکرده جیش العدل

گروه دیپلماسی: در شرایطی که روز گذشته مقامات امنیتی غرب پاکستان اعلام کردند که «سلام ریگی» سرکرده گروهک تروریستی جیش العدل را هنگامی که سوار بر یک اتوبوس در حال عبور غیرقانونی از مرز بوده است، بازداشت کرده اند، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی سیستان و بلوچستان گفت خبر بازداشت سلام ریگی تاکنون تایید نشده است. سرهنگ پارسافر افزود: «ما از طریق دیپلماسی پیگیر این موضوع هستیم تا در صورت تایید دستگیری، او را به ایران منتقل کنیم.» به گزارش «ایسنا»، مقامات پاکستانی هنوز درباره اینکه آیا ریگی را به ایران تحویل خواهند داد یا نه، اظهارنظری نکرده اند. براساس گزارش رویترز، سلام ریگی که در 50کیلومتری شهرکویته مرکز ایالت بلوچستان بازداشت شده متهم به انجام عملیات های تروریستی در ایران و پاکستان است. او پسر عموی عبدالمالک ریگی است که چندی پیش در ایران دستگیر و سرانجام به خاطر جنایاتش اعدام شد.

راه اندازی خطوط پروازی مستقیم بین تهران – صنعا

ایسنا: یک مقام آگاه ایرانی آغاز راه اندازی خطوط پروازی مستقیم بین تهران – صنعا را تایید کرد. این مقام ایرانی در گفت وگو با «ایسنا» گفت: «هیاتی از یمن هفته گذشته به تهران سفر کرده بود و با مقامات ایرانی رایزنی و گفت وگو کردند که در پی آن توافق شد پروازهای مستقیم میان تهران و صنعا شکل گیرد.» او افزود: «روز یکشنبه اولین پرواز حامل محموله کمک های دارویی و انسان دوستانه به یمن به صنعا پرواز کرد.» این مقام آگاه ادامه داد: «تاکنون میان ایران و یمن پرواز مستقیمی وجود نداشته و برای اولین بار است که شاهد راه اندازی خط مستقیم پروازی میان تهران – صنعا هستیم.»

توقف برنامه ریزی شده نیروگاه اتمی بوشهر

ایسنا: نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس برنامه ریزی قبلی از ساعت 23 شب دهم اسفندماه جاری به مدت حدود دو ماه از مدار خارج خواهد شد. این تصمیم در راستای فراهم کردن امکان در مدار بودن نیروگاه در ایام اوج مصرف شبکه سراسری در تابستان سال 94 اتخاذ شده است. نیروگاه اتمی بوشهر در حال حاضر حدود 190 روز کارکرد موثر سوخت دارد، که در صورت ادامه تولید، با رسیدن به مرز 300 روز کارکرد موثر سوخت در اواسط خردادماه و در زمانی که بیشترین نیاز به تولید این نیروگاه وجود دارد، باید نیروگاه برای سوخت گذاری بعدی از مدار خارج می شد.