آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۵
جهان
۶

خبر کوتاه

انفجار بمب در مقابل دادگاه

منابع مصری از انفجار یک بمب در مقابل دادگاه عالی قضایی این کشور در مرکز قاهره خبر دادند. رسانه های مصری گزارش دادند که در این انفجار دست کم یک نفر کشته و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند. این انفجار بسیار شدید گزارش شده است.

حفتر، فرمانده کل ارتش

رییس پارلمان لیبی خلیفه حفتر، فرمانده سابق ارتش لیبی را که از سال گذشته عملیات علیه اسلام گرایان در لیبی را آغاز کرده است، به سمت فرمانده کل ارتش لیبی تعیین کرد. منابع لیبیایی خبر دادند که سرلشکر خلیفه حفتر در پارلمان برای ادای سوگند و ارتقای درجه اش به رتبه سپهبدی حضور می یابد.

تمایل جان به خودکشی

ایمیل های منتشر شده از محمد اموازی، یا همان جان جهادی مشهور در ویدیوهای داعش، حاکی از آن است که او پیش از ترک بریتانیا، به خودکشی گرایش داشته است. پنج سال پیش، محمد اموازی در ایمیلی برای یکی از خبرنگاران مجله بریتانیایی دیلی میل از تمایل به خوردن تعداد زیادی قرص خواب آور و خوابیدن برای همیشه و رها شدن از دست سرویس امنیتی بریتانیا حرف زده بود. این در حالی است که طبق گزارش روزنامه های بریتانیایی او بیشتر از 26 یا 27 سال ندارد.

اتهام جاسوسی به خلبان امریکایی

نیکلاس مادرو، رییس جمهوری ونزوئلااعلام کرده است که یک خلبان امریکایی به اتهام جاسوسی بازداشت شده است. او در مورد نظامی یا غیرنظامی بودن فرد دستگیر شده، اطلاعاتی ارایه نکرده است.

هشدار در برمن

سطح هشدارهای امنیتی در شهر برمن در شمال آلمان به حالت عادی بازگشته و دو مظنون که بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته بودند، آزاد شده اند. روز شنبه در پی هشدارها مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی توسط افراط گرایان، تدابیر امنیتی در این شهر تشدید شده بود.