آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۵
جامعه
۱۳

حدادعادل: رای من برای رییس دانشگاه تهران مخفی است

دانشگاه تهران 80 ساله شد

روز گذشته در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران: وزیران، نمایندگان مجلس، استادان قدیم و جدید دانشگاه با نشانی آبی بر سینه در کنار یکدیگر نشسته بودند تا نشان دهند در مراسم هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران جدای از روابط شان در دولت و مجلس زیر نام بزرگ ترین دانشگاه کشور دور هم جمع شده اند تا به عنوان فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی هشتادمین تولد دانشگاه شان را جشن بگیرند.

محمد فرهادی وزیر علوم، علی جنتی وزیر فرهنگ ارشاد، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و حسین قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت وزرای حاضر در جلسه دیروز بودند تا از دانشگاه تهران و خاطرات شان از این دانشگاه بگویند.

به هنگام سخنرانی محمد فرهادی نمی شد حضور رضا فرجی دانا، وزیر پیشین علوم را در ردیف اول سالن نادیده گرفت.

زمانی که وزیر علوم مشغول نام بردن چهره های برجسته تاریخی دانشگاه تهران بود یکی از استادان حاضر در سالن با صدای بلند به او یادآوری کرد که «دکتر محمد مصدق را از قلم نیندازید.» پیشنهادی که با تشویق حاضران روبه رو شد.

تمامی سخنرانان برنامه از محمود نیلی احمد آبادی به عنوان رییس دانشگاه تهران نام می بردند در صورتی که پس از گذشت نزدیک به 10 ماه از سرپرستی او بر دانشگاه تهران هنوز خبری از انتخاب قطعی او به عنوان رییس دانشگاه نیست.

روسا و اساتید دانشگاه هایی که از عراق، چین، آذربایجان، انگلستان و... به این مراسم آمده بودند هر یک هدایایی را به رسم تبریک به سرپرست دانشگاه تهران تقدیم کردند که از میان آنها می توان به اهدای پرچم سرخ حرم امام حسین(ع) از سوی نماینده دانشگاه های عراق اشاره کرد: پرچمی که قرار است بر فراز مسجد دانشگاه تهران به اهتزاز درآید.

دکترحداد عادل پس از پایان این مراسم به «اعتماد» گفت که هنوز تکلیف ریاست نیلی احمدآبادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص نشده است. «من هم به عنوان یکی از اعضای این دانشگاه نسبت به سرنوشت دانشگاه تهران علاقه مند و حساس هستم اما رای من هم مخفی است.» او ادامه داد: «به نظرم خیلی زودتر از اینها می شد تکلیف ریاست دانشگاه تهران را مشخص کرد. در جلسه سه شنبه باید دید آیا تعیین تکلیف انتخاب رییس دانشگاه تهران از سوی رییس جمهور در دستور قرار می گیرد یا خیر.»