آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۵
حادثه
۱۴

حوادث جهان

آتش سوزی در پارک کالیفرنیا

ایسنا| شامگاه شنبه پارک تفریحی معروف در ایالت کالیفرنیا امریکا طعمه حریق شد.

مقامات محلی این ایالت با تایید این خبر گفته اند که بخشی از این پارک تفریحی دیزنی لند که به «It is a small world»معروف است پس از وقوع حریق برای مدت زمان کوتاهی تعطیل شد. وقوع این آتش سوزی حضور نیروهای آتش نشانی در محل حادثه را به دنبال داشت.

یکی از مسوولان پارک دیزنی لند درباره این حریق به رسانه های محلی گفته است: آتش سوزی از تنه یک درخت شروع شد و نیروهای آتش نشان توانستند به سرعت آن را مهار کنند. ضمن اینکه این آتش سوزی مصدومی نداشت. آتش سوزی زمانی اتفاق افتاد که خانواده ها برای بازدید از پارک در آن حضور داشتند با این حال اطفای سریع حریق از وقوع فاجعه جلوگیری کرد. علت وقوع این آتش سوزی در حال بررسی اعلام شده است اما مسوولان آتش نشانی محلی احتمال می دهند که برگزاری مراسم آتش بازی در نزدیکی این پارک علت وقوع آن باشد.

شنای نوزاد 15 ماهه برای درمان بیماری قلبی

مهر| یک نوزاد 15 ماهه انگلیسی برای درمان بیماری قلبش شنا یاد گرفت.

این نوزاد که ویلیام نام دارد باید برای بهبود حفره درون قلبش به طور منظم شنا کند. او شنا کردن را زمانی آغاز کرد که فقط هفت هفته داشت. قلب این نوزاد مبتلابه سندرم داون نیاز به عمل جراحی داشت و پدر و مادرش تصمیم گرفتند برای قوی کردن عضلات بدنش به وی در نوزادی شنا یاد بدهند. این نوزاد شنا کردن را تنها دو روز قبل از بستری شدن در بیمارستان و انجام عمل جراحی یاد گرفت. مادر ویلیامز در این باره می گوید: «نخستین باری که او وارد استخر شد به شدت به آب رغبت نشان داد و با خوشحالی روی آب شناور می شد. بعد از یک دوره آب درمانی ما متوجه شدیم که عضلات ویلیامز قوی تر شده است چون معمولانوزادان سندروم داونی دچار ضعف عضلانی هستند.»

ویلیامز بعد از انجام عمل جراحی حدود چهار ماه را در بیمارستان سپری کرد تا دوران نقاهتش را بگذراند. مادر ویلیامز او را سوپرمن کوچک صدا می کند. به گفته پزشکان، شنا کردن به ویلیامز کمک کرد تا برای عمل جراحی آماده تر باشد و بتواند آن را به خوبی پشت سر بگذارد.