آرشیو شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۸
اقتصاد
۴

تشکل ها

نصب چراغ راهنمای تغذیه

حسین رستگار، رییس مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو از نصب چراغ راهنمای تغذیه روی محصولات غذایی خبر داد و با اعلام خبر شناسنامه دار شدن محصولات غذایی در سال آینده تصریح کرد: در حال حاضر یکی از بحث های مربوط به شناسنامه دار شدن محصولات، زدن لیبل است. ما در سازمان غذا و دارو لیبلینگی به نام چراغ راهنمای تغذیه تعبیه کرد ه ایم که نمک، قند، روغن، ترانس، کالری و... را مشخص می کند. وی افزود: این لیبلینگ ها چنانچه به رنگ قرمز باشند توصیه می کنیم که این مواد غذایی برای سلامتی، استانداردهای مجاز را ندارند و چنانچه زرد باشند باید با احتیاط مصرف شوند و اگر هم سفید یا سبز باشند از نظر میزان نمک، قند و... عادی هستند.

گوشت قرمز کیلویی 28 هزار تومان

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: با توجه به قیمت خرید دام از دامداران، گوشت قرمز حداکثر باید کیلویی 28 هزار تومان در بازار مصرف فروخته شود. سعید سلطانی گفت: عده ای که از واردات منافعی دارند، هر زمان که منافع خود را در خطر می بینند شایعاتی مانند کمبود و نیاز به واردات را پخش می کنند اما در حال حاضر هیچ کمبودی برای تامین نیاز کشور به گوشت قرمز وجود ندارد. وی افزود: در حال حاضر قیمت خرید هر کیلوگرم لاشه گوسفندی یا گوساله از دامداران 20 هزار و 500 تومان است در حالی که قیمت تمام شده آن برای دامداران حداقل 22 هزار تومان است.

کله پاچه فقط 40 هزار تومان

رییس اتحادیه طباخان تهران از کاهش قیمت خرید کله پاچه برای واحدهای صنفی خبر داد و فروش هر دست کله پاچه به قیمت بالاتر از 40 هزار تومان را تخلف عنوان کرد. حسین رواسی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده واحدهای صنفی ما باید هر دست کله پاچه مرغوب و با کیفیت را هزار تومان ارزان تر از کشتارگاه ها یا مراکز خرید تهیه کنند که مذاکرات و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.