آرشیو دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۶
ورزشی
۲۲

مریم طوسی، دختر سرعت ایران در گفت وگو با «ایران»: به دنبال سهمیه المپیک هستم

الهام محمدی مجد

دختر سرعت ایران که رکورد دوهای400، 200، 100 و 60 متر بانوان دوومیدانی کشورمان را در اختیار دارد با بیان اینکه از شکستن رکوردش ناراحت نمی شود، گفت: هرکس تلاش بیشتری کند مزد بیشتری هم می گیرد، من هم از خیلی چیزها گذشتم و بسیار تلاش کردم تا توانستم به این جا برسم و برای بهتر شدن بازهم تلاش خواهم کرد.

مریم طوسی قهرمان دو سرعت بانوان ایران درخصوص اعتراض یکی از رقبای داخلی اش که گفته بود شرایط طوسی با او متفاوت است، عنوان کرد: زمانی که رکوردهای ملی را جابه جا کردم کسی از من حمایت نکرد الان هم شرایط تغییر خاصی نکرده پس نمی توان گفت بین من و بقیه تفاوت هست، در اردوهایی که تا الان گذاشته اند همه دعوت شده اند، طبق قانون فدراسیون کسانی که رکوردزنی کنند به یک اندازه پاداش می گیرند و فرقی وجود ندارد. بعضی ها فکر می کنند مریم طوسی همه امکانات را دارد و هیچ مشکلی برایش وجود ندارد.

این قهرمان دوومیدانی درباره حضورش در رقابت های خارجی نیز گفت: من خودم را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کنم که خردادماه سال آینده برگزار می شود تلاشم این است که از آن رقابت ها سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورم و آن جا هم بتوانم سهمیه شرکت در المپیک ریو 2016 را کسب کنم.

2 ماه است با غلامرضا کریمی مربی جدیدم تمرین می کنم. برای آمادگی در رقابت های آسیایی فقط مسابقات قهرمانی کشور و لیگ را پیش رو دارم خیلی دلم می خواهد در چند مسابقه برون مرزی شرکت کنم. اگر اسپانسری داشته باشم که حمایتم کند این امکان وجود دارد اما متاسفانه هنوز پیدا نشده، من به دلیل نوع پوششم در مسابقات برون مرزی بسیار موردتوجه قرار می گیرم و رسانه ها خیلی استقبال می کنند اما بااین وجود نمی دانم چرا هنوز در جذب اسپانسر موفق نبوده ام، امیدوارم که این مشکل حل شود.

طوسی درباره مسابقات بین المللی دهه فجر هم عنوان داشت: این مسابقات نسبت به سال های قبل از کیفیت بهتری برخوردار بود ورزشکاران زیادی هم شرکت کرده بودند مثلا در 400 متر که رشته اصلی ام است همه کشورها نماینده داشتند. هر مسابقه ای تجربه ای دارد و این رقابت ها تجربه خوبی بود. امیدوارم سال آینده بتوانم سهمیه المپیک را کسب کرده و برای کشورم افتخار آفرینی کنم.