آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۲۰۸
سیاست
۳

خانه تکانی در تاریکخانه

شهرام شهیدی

همه اصناف شب عید که می شود کسب شان رونق می گیرد و مشتری شان زیاد می شود الااین صنف تاریکخانه ای ما که عینهو شتر همه چیزش برعکس است. خلاصه چون شب عید نزدیک است و کسب و کار ما دیگر رونقی ندارد و بیشتر از قبل کسی برای ما تره خرد نمی کند بنابراین کرکره تاریکخانه را تا بعد از تعطیلات می کشیم پایین و برای شما آرزوی سالی خوش می کنیم. البته آرزوهای ما همین نیست در واقع برای سال آینده آرزو می کنیم:

مردم سالی پریارانه داشته باشند و از فهرست یارانه بگیران شوت نشوند بیرون. علی مطهری سالی پر از زره و کلاهخود داشته باشد و محمدجواد ظریف سالی بی سفر. (خسته شد بنده خدا. در لفافه خواستیم بگوییم امیدواریم توافق بشود و نمایندگان امضا کننده نامه در کنگره امریکا ضایع شوند.)

همچنین با توجه به برگزاری انتخابات مجلس در سال آینده خورشیدی امیدواریم سالی بدون بگم بگم در پیش رو باشد و نه بگم بگم پیش بیاد و نه خودش بیاد.

یکی دیگر از آرزوهای تاریکخانه ای ما این است که در سال 94 هیچی ساماندهی نشود. هربار در این مملکت قرار می شود چیزی را ساماندهی کنند یک قوز ناقابل روی قوزهای دیگر کمر ما اضافه می شود. همچنین آرزو می کنیم سال بعد ما سال بدون نتانیاهویی داشته باشیم. هرچه ایشان کمتر باشد لبخند در جهان بیشتر است. صلح بیشتر است. موسو شیطان ما دیروز می گفت وقتی نامبرده در صحنه حاضر است شرمش می آید خودش را به کسی معرفی کند و بگوید من موسیو شیطان هستم. از طرفی سال 93 این داعش هم کم بلاسر ما و جهان نیاورد. یک دیالوگی در فیلم گوزن های مسعود کیمیایی هست که می گوید وقتی رفتی نفهمیدم کی داره می ره. حالاکه اومدی فهمیدم کی اومده. به قول خدابیامرز عمران صلاحی حالاحکایت ما است. وقتی بن لادن مرد و رفت در سطل زباله تاریخ نفهمیدیم کی داره میره. اما حالاکه داعش آمده فهمیدیم کی اومده!

اهالی تاریکخانه کلی آرزوی دیگر هم برای تان دارند اما دیگر جا نداریم. تاریکخانه سعی می کند در سال آینده خانه تکانی کند و پوست بیندازد. شاید یکسری از اهالی تاریکخانه فرار مغزها کنند و عده ای دورگه و مهاجر و جوان جویای نام به جمع ما اضافه شوند. خلاصه نوروزتان خجسته و دل هاتان شاد و لب هاتان پرلبخند باد. تا سال بعد ببینیم چه کسانی در تاریکخانه تعدیل می شوند.