آرشیو پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۵۹۰۶
فرهنگ و هنر
۲۳

هفته عکس مستند اجتماعی ایران شروع به کار کرد

«ممیز» میزبان «شید»

نمایشگاه آثار برگزیده پنجمین دوره جایزه «شید» سه شنبه 25 فروردین، در نگارخانه «ممیز» خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در این نمایشگاه 24 مجموعه عکس از 22 هنرمند عکاس در ژانر مستند اجتماعی به نمایش درآمده است. جایزه عکس «شید» پیش از این در خانه هنرمندان ایران، تالار ایوان شمس و نگارخانه محسن برگزار شده بود.

همزمان با برپایی این نمایشگاه، هفته عکس مستند اجتماعی ایران نیز آغاز به کار کرد. برنامه های هفته عکس مستند اجتماعی ایران از 26 فروردین تا 3 اردیبهشت در نگارخانه «ممیز» برگزار خواهد شد.

به گفته روشن نوروزی، عکاس و بنیانگذار جایزه عکس «شید»، این نمایشگاه از دوره سوم برگزاری، کارگاه هایی را نیز با حضور استادان بنام حوزه عکس مستند اجتماعی برگزار کرده و با توجه به استقبالی که از این بخش شده است، این برنامه ها تبدیل به جزئی جدانشدنی از جایزه عکس «شید» شده اند که با نام هفته عکس مستند اجتماعی ایران شناخته می شوند.

در هفته عکس مستند اجتماعی، در کنار نمایش مجموعه های راه یافته به بخش نهایی جایزه «شید»، مجموعه ای از برنامه های آموزشی مختلف شامل نشست، اسلایدشو، نمایش مالتی مدیا و کارگاه های آموزشی نیز پیش بینی شده است.

برگزاری چهار سخنرانی با حضور مهدی مقیم نژاد، محمدرضا طهماسب پور، یحیا مسعودی نژاد و میلاد روشنی پایان، برگزاری پنج کارگاه عملی ادیتوریال (انتخاب عکس برای مجموعه) با حضور رضا معطریان، مهدی وثوق نیا، علی آقا ربیع، فرزانه خادمیان، پیمان هوشمندزاده و بهروز مهری و نمایش آثار پیمان هوشمندزاده، آکو سالمی، مریم زندی، جاوید نیک پور، مجموعه عکس های خبرگزاری ایسنا (آثار مهدی قاسمی، مرتضی فرج آبادی و آرش خاموشی)، محسن راستانی و مهدی وثوق نیا از برنامه های هفته عکس مستند اجتماعی ایران به شمار می روند.

پنجمین دوره جایزه شید و هفته عکس مستند اجتماعی ایران تا 3 اردیبهشت در نگارخانه «ممیز» خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسی شمالی، باغ هنر، دایر خواهد بود.