آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۲۳۱
سیاست
۲

سرخط خبرها

مهر| در مراسمی با حضور دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، حوض شناور (داک) 150 تنی این نیرو در خرمشهر به آب انداخته شد. دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم گفت: با اقتدار می توانیم ادعا کنیم دانش ساخت، تعمیر و نگهداری انواع مختلف حوض شناور که پیش از این در اختیار کشورهای اروپایی بود به دست متخصصان نیروی دریایی ارتش بومی شده است.

فارس| حسین سبحانی نیا، عضو هیات رییسه مجلس اعلام کرد که انتخابات هیات رییسه جدید مجلس برای آخرین سال فعالیت مجلس نهم، پنجم خرداد برگزار می شود و نمایندگان ششم خرداد طبق روال هر سال به دیدار رهبر معظم انقلاب می روند.

عصر خبر| سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتن تابعیت مضاعف را جرم دانست و گفت: کمیسیون ضمن شناسایی افراد دو تابعیتی و آنهایی که تابعیت مضاعف دارند و همچنین مسوولانی که گرین کارت دارند، تکلیف آنها را نیز روشن خواهد کرد.

ایرنا| آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه توسعه دانش بنیان باید سرعت گیرد، گفت: این کار، راه خوبی برای اشتغال تحصیلکرده ها و به تبع آن توسعه عالمانه، مستحکم و پایدار کشور است. وی اشتغال و تقویت تولید و ارتقای بهره وری را یکی از اقدامات ضروری مسوولان بخش های مختلف کشور دانست و گفت: باید از ظرفیت های دانشگاهی کشور برای افزایش علمی اشتغال بکوشیم که رونق اقتصاد و رشد اقتصادی مطلوب در گروی پیوند علم و عمل بهتر و سریع تر به دست می آید.

ایسنا| سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور هشت حوزه اصلی پدافند غیرعامل در سال جدید را پدافند غیرعامل عمومی، سایبری، زیستی، پرتویی، شیمیایی، کالبدی یا فنی، اقتصادی و پدافند مردم محوراعلام کرد.