آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۲۳۱
اقتصاد
۴

زیر ذره بین اقتصاد

اطلاعیه جدید درباره حذف پردرآمدها

وزارت کار در اطلاعیه ای از ایجاد سامانه جدید اینترنتی برای ثبت اعتراضات کسانی که یارانه آنها قطع شده است، خبر داد. در این اطلاعیه درخصوص افرادی که یارانه آنها حذف شده، آمده است: به اطلاع می رساند برای دسترسی آسان تر، سامانه اینترنتی راه اندازی شده است که افراد می توانند در آن سامانه درخواست خود را جهت رسیدگی ثبت کنند. همچنین متقاضیان فقط به سامانه ای که اعلام خواهد شد، می توانند مراجعه کنند. لازم به ذکر است، آدرس این سامانه و چگونگی انجام کار از رسانه های عمومی به اطلاع رسانده خواهد شد.

تجربه نروژی ها به صندوق توسعه ملی می آید

در دیدار رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و سفیر نروژ در ایران، بر نقش توسعه ای و بین نسلی و حمایت صندوق از بخش خصوصی و سرمایه گذاری مولد و ضرورت بهره مندی از تجربیات صندوق ثروت نروژ تاکید شد. سیدصفدر حسینی گفت: ساز و کارهای روبه تکامل صندوق توسعه ملی به گونه ای است که این صندوق به عنوان یک نهاد مهم اقتصادی بتواند اهداف خود را پیگیری کند و از هرگونه آسیب در امان باشد.

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک ایران و سوییس

غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک ایران و سوییس تاکید کردواظهار داشت: سرمایه گذاری در ایران را می توان به عنوان سرمایه گذاری در کل منطقه تلقی کرد به گونه ای که برنامه ریزی ها می تواند برای بازار 350 میلیون نفری منطقه باشد. وی با اشاره به مهم ترین اولویت های سرمایه گذاری در ایران افزود: صنایع داروسازی، لوازم پزشکی، محصولات پتروشیمی و صنایع غذایی و تکنولوژی و همچنین توریسم از جمله مواردی است که در جذابیت های اقتصادی ایران قابل توجه است. همچنین کشاورزی در ایران به دلیل کمبود آب با مشکل مواجه شده و روش های جدید آبیاری و مکانیزه کردن یکی از برنامه های دولت ایران است که درهمکاری های مشترک بین دو کشور می تواند مد نظر قرار گیرد.