آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۲
تئاتر
۸
صحنه

«توران» و «در سوگ کاظم اشتری»

در تماشاخانه استاد انتظامی

تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران از 15 اردیبهشت میزبان دو نمایش تازه است.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایش های «توران» و «در سوگ کاظم اشتری» از 15 اردیبهشت تا یک خرداد در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه می روند. نمایش «توران» را فریار سادات حسینی نوشته و کارگردانی می کند و مهناز ذبیحی، حسین امیدی، سجاد تابش و حمیدرضا محمدی بازیگران آن به شمار می آیند. داستان این نمایش به سودای سفر به فرنگ می پردازد و در آن چهار جوان تخیل می کنند که در امریکا زندگی می کنند و مدام خود را توجیه می کنند تا اینکه بازی آنها سبب می شود در این دنیای تخیلی گیر کنند و در خانه حبس شوند. مدت زمان این نمایش 60 دقیقه است و از 15 اردیبهشت از ساعت 18:30 روی صحنه می رود.

کارگردانی نمایش «در سوگ کاظم اشتری» بر عهده سامان پورسلیمانی است و افسانه چهره آزاد، لیلابوشهری، سمیرا حسینی و وحید نفر در آن به ایفای نقش می پردازند. در این نمایش که مدت زمان آن 55 دقیقه است، کاظم اشتری کارگردان سینما محسوب می شود و قصد دارد از شایعه فوتش سوء استفاده کرده، خود را در جامعه مطرح کند و عکس العمل مردم را ببیند. در این میان همسر کارگردان سینما از موقعیت پیش آمده استفاده می کند و شرایط جدیدی به وجود می آورد.

نمایش «در سوگ کاظم اشتری» از 15 اردیبهشت تا یک خرداد هر شب از ساعت 20:30 در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه خواهد رفت.