آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۲
بین الملل
۲۱
گزارش خبری

جمهوریخواهان با «فیورینا» به جنگ «هیلاری» می روند

جمهوریخواهان امریکا با معرفی کارلی فیورینا، تلاش کردند به مقابله با هیلاری کلینتون و محبوبیت روز افزونش بروند. این در حالی است که هیلاری کلینتون در ادامه تبلیغات انتخاباتی اش، در جهت رفع اتهام ها علیه خود، اعلام کرده است، اواخر ماه جاری میلادی درباره حملات در بنغازی لیبی و ایمیل هایش در کنگره امریکا حاضر شده و شهادت می دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، کارلی فیورینا، مدیر اجرایی پیشین شرکت فناوری اطلاعات هیولت پاکارد (HP) دیروز اعلام کرد، برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه، وارد میدان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا می شود. وی به احتمال زیاد تنها نامزد زن مشهور از حزب جمهوریخواه برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری امریکا خواهد بود.

بر خلاف اکثر نامزدهای دیگر که تصمیم خود درباره وارد شدن به رقابت انتخاباتی را در همایش های بزرگ اعلام کرده اند، فیورینا از تصمیم خود در یک برنامه بامدادی تلویزیونی که در سراسر کشور پخش می شود، خبر داد. او همچنین به طور مستقیم از تنها زن معروفی که وارد عرصه انتخابات شده است، انتقاد کرد و گفت: از هیلاری کلینتون خیلی خوشم می آید اما او قابل اعتماد نیست. او به عنوان مثال از مسائلی مانند استفاده کلینتون از یک ایمیل خصوصی، حمله به سفارت امریکا در بنغازی در 2012 و کمک های خارجی به بنیاد کلینتون یاد کرد که به گفته او، شفاف نیستند. انتظار می رود بن کارسون، جراح مغز و اعصاب که سیاه پوست است نیز بزودی نامزدی خود را در انتخابات اعلام کند. فیورینا و کارسون هر دو افرادی تازه وارد به عرصه سیاست امریکا محسوب می شوند که انتظار می رود چهره های اصلی آن، سناتورها و فرمانداران فعلی و سابق باشند.

خبر دیگر از امریکا اینکه خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس امریکا اعلام کرد هویت 2 مرد مسلحی که یکشنبه شب به نمایشگاه کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در شهر «گارلند» ایالت تگزاس حمله کردند، شناسایی شده است. یکی از مردان مهاجمی که کشته شد، «التون سیمپسون» نام دارد؛ وی از سال 2006 میلادی تحت نظر پلیس بوده و سال 2010 به اتهام تلاش برای اقدام تروریستی بازجویی شده بود. هویت نفر دوم نیز «ندیر صوفی» 34 ساله و همخانه سیمپسون اعلام شده است.