آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۲
حوادث امروز
۱۳

دستگیری دزدان اینترنتی 480 میلیونی

دزدان 480 میلیونی از حساب دو طعمه در استان گلستان دستگیر شدند.

سرهنگ «علی اکبر جاویدان» گفت: روزهای گذشته دو مرد گرگانی به پلیس فتا مراجعه کرده و اظهار کردند که از آنها به صورت اینترنتی و از طریق یک سایت تبلیغاتی و تجاری کلاهبرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات این دو مرد در خصوص نحوه کلاهبرداری و سرقت 480 میلیون ریال، بررسی موضوع کلید خورد.

وی خاطرنشان کرد: شاکیان در خصوص نحوه کلاهبرداری اظهار کردند که از طریق یک سایت تبلیغاتی که وعده فعالیت تجاری مشترک و سود مالی را به آنها داده بود، پول های خواسته شده از سوی مدیران سایت های مورد نظر را به حساب آنها واریز کردند اما پس از گذشت مدتی متوجه انجام کلاهبرداری از سوی مدیران سایت شده و شکایت خود را با پلیس فتا مطرح کردند.

سرهنگ جاویدان تاکید کرد: با آنکه متهمان برای فرار از قانون و گمراهی پلیس، از فناوری های روز دنیا استفاده کرده و به دست آوردن دلایل مستند قانونی برای اثبات عمل مجرمانه بسیار سخت به نظر می رسید، اما کارشناسان و ماموران پلیس فتا، با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و همچنین با بهره گیری از فعالیت های تخصصی، سرانجام دو مرد تبهکار را شناسایی و دستگیر کردند.

وی متذکر شد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرم می شدند و تاکید می کردند که فعالیت آنها قانونی است و هیچ یک از شاکیان را به هیچ عنوان نمی شناسند؛ اما پس از مواجه شدن با مستندات محکم پلیس فتا، سرانجام به جرم خود اعتراف کردند.

جانشین فرماندهی پلیس استان گلستان تصریح کرد: متهمان در اظهارات خود بیان کردند که با راه اندازی سایتی با ماهیت فعالیت های تجاری و تبلیغاتی و دادن وعده سودهای تجاری بالابا فعالیت کم و استفاده از روش های مختلف دیگر برای جلب اعتماد مخاطبان، اقدام به کلاهبرداری می کردند.