آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۲
پایداری
۱۸

ویترین

عارفانه به بازار نشر آمد

کتاب «عارفانه»دربردارنده زندگینامه و خاطرات عارف شهید «احمدعلی نیری» است که از سوی نشر امینان به چاپ رسیده است. در این کتاب مادر، دوستان، استادان و شاگردان این شهید به خاطره گویی از وی پرداخته و از خصوصیات شهید نیری سخن گفته اند.

شهید احمدعلی نیری یکی از شاگردان خاص مرحوم آیت الله حق شناس بود؛ وقتی مردم دیدند که آیت الله حق شناس در مراسم ترحیم این شهید بزرگوار حضور یافت و ابعادی از شخصیت او را برای مردم بیان کرد، تازه فهمیدند که چه گوهری از دست رفته است! مرحوم آیت الله حق شناس درباره شهید نیری گفت: «در این تهران بگردید. ببینید کسی مانند این احمد آقا پیدا می شود یا نه؟» در بخشی از کتاب «عارفانه» نوشته شده است: آیت الله حق شناس، در مجلسی که بعد از شهادت احمدعلی داشتند بین دو نماز، سخنرانی شان را به این شهید بزرگوار اختصاص داده و با آهی از حسرت که در فراق احمد بود، از این شهید یاد کردند. این کتاب، کاری است از گروه فرهنگی ابراهیم هادی که از سوی نشر امینان به چاپ رسیده است.

آقای دکتر...! را بخوانید

این کتاب از زبان نخستین فرمانده بهداری لشکر امام حسین(ع)، حاج یوسف کشفی آزاد نقل شده است و به داستان های واقعی بسیار زیبا از زندگی وی و خاطرات جذاب از دوران پر مخاطره جنگ تحمیلی ایران و حوادث جالب و خواندنی که برای راوی و شهدای رزمی و بهداری لشکر امام حسین(ع) پیش آمده و همچنین نقش بهداری در طول عملیات های پر فراز و نشیب این هشت سال پرداخته است. راوی با رجوع به حافظه غنی خود توانسته آن برهه زمانی را به شیوه ای گویا و مخاطب پسند برای خواننده مجسم کند. ضمنا طرح روی جلد به صورت نقش برجسته طراحی شده است. این کتاب حاصل بیش از 43 ساعت مصاحبه با حاج یوسف کشفی آزاد و بیش از دو سال تلاش بوده که توسط آقای دکتر مرتضی مساح تهیه و تدوین شده است. نشر ستارگان درخشان وابسته به مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بسیج سپاه صاحب الزمان استان اصفهان این کتاب را در 776 صفحه روانه بازار کرده است.