آرشیو پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر آموزش و پرورش:تمام مطالبات معلمان امروز پرداخت می شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: معوقات سال 93 معلمان امروز به حسابشان واریز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بوشهر، معوقات معلمان در سال 93 که عبارتند از: حقوق، حق التدریس، حق الزحمه و اضافه کار شروع به پرداخت شده و ظرف امروز به حساب معلمان واریز می شود.

بطحایی در حاشیه گردهمایی مدیران مجری برنامه تعالی مدیریت مدارس استان بوشهر اظهار کرد: پس از پرداخت این معوقات تلاش خود را می کنیم تا معوقات قبل از سال 93 را هم به زودی پرداخت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با استخدام 5 هزار معلم در سال 94 اعلام کرد: این افراد فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی به بالاهستند که پس از آزمون و قبولی در آن، یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان به اتمام می رسانند و از مهر سال 95 مشغول به فعالیت می شوند.

وی در ادامه افزود: اولویت با استان های محروم و مربوط به دوره ابتدایی و با آقایان است.

بطحایی گفت: فراخوان و ضوابط این طرح تا انتهای خرداد ماه از طریق سایت آموزش و پرورش به دست متقاضیان می رسد.

یکسان سازی حقوق معلمان با دیگر کارمندان

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور دستور بررسی یکسان سازی حقوق معلمان با دیگر کارمندان را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمیدرضا کفاش در آیین تقدیر از فرهنگیان نمونه خراسان شمالی در سالن اجتماعات بانک ملی بیان داشت: پذیرش یکسان سازی حقوق معلمان با دیگر کارمندان از سوی دولت گامی مثبت در راستای تحقق مطالبات آنان است. وی از فرهنگیان خواست تا مطالبات خود را در یک فضای مناسب و فارغ از مسائل سیاسی پیگیری کنند. وی بخشی از بدهی های وزارت آموزش و پرورش را هم مربوط به ارائه افطاری به فرهنگیان در دوره قبل خواند و بیان داشت: به طور حتم دادن افطاری شیوه درستی برای تکریم فرهنگیان استان ها نبوده است.

وی گفت: برای اجرای طرح رتبه بندی در آموزش و پرورش، در سال 94 یک هزار و 350 میلیارد تومان و برای سال 95 سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد.