آرشیو دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۵
صفحه اول
۱

استقلال و پرسپولیس باختند، نفت مسجدسلیمان سقوط کرد

تراکتورسازی در یک قدمی قهرمانی

پیروزی 3 مدعی قهرمانی، شکست 2 تیم استقلال و پرسپولیس در آستانه شهرآورد و سقوط نفت مسجدسلیمان به لیگ دسته اول از جمله اتفاقات مهم لیگ برتر در هفته 29 بود.

شب گذشته بالاو پایین جدول در التهاب 8 بازی همزمان بود. در تهران و در حساس ترین بازی هفته 29 تراکتورسازی مقابل استقلالی که نیمی از حواسش به به بازی هفته پایانی مقابل پرسپولیس بود، جشنواره ای از گل به راه انداخت و با 4 گل آبی های تهران را در ورزشگاه آزادی شکست داد. این بازی تا دقیقه 45 با تساوی یک بر یک در جریان بود، اما گل لوسیانو ادینیو باعث شد نیمه نخست با برتری تراکتورسازی به پایان برسد. در نیمه دوم هم این برتری با 2 گلی که سامان نریمان جهان در دقایق 56 و 87 به ثمر رساند مستحکم تر شد تا تراکتورسازی به لطف این پیروزی با 57 امتیاز به صدرنشینی خود در لیگ ادامه دهد.

سپاهان و نفت تهران دیگر مدعیان قهرمانی هم دیروز مقابل صبا و نفت مسجدسلیمان با نتایج یک بر صفر و 3 بر یک پیروز شدند تا تکلیف قهرمانی بدون تاخیر در شرایط بالای جدول به روز پایانی کشیده شود. باخت نفت مسجدسلیمان مقابل سپاهان باعث شد این تیم به لیگ دسته اول سقوط کند.

در دیگر بازی دیروز، پرسپولیس هم مثل استقلال مقابل حریف خود گسترش فولاد شکست خورد تا آنها نیز با شکست به استقبال شهرآورد بروند. این نتیجه خیال گسترش را بابت بقا در لیگ برتر آسوده کرد.

در دیگر بازی مهم دیروز راه آهن مقابل پیکان 3 بر 2 به پیروزی رسید تا از خطر سقوط مستقیم رهایی یابد. با توجه به شکست 3 بر 2 استقلال اهواز مقابل سایپا، حالادیگر تیم سقوط کرده از لیگ برتر از میان پیکان و استقلال اهواز مشخص می شود.

دیروز فولاد هم در اهواز با تساوی بدون گل مقابل پدیده متوقف شد تا به این ترتیب ذوب آهن با کسب پیروزی 2 بر صفر مقابل ملوان، شانس خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا افزایش دهد.

هفته سی ام لیگ برتر روز جمعه 25 اردیبهشت برگزار می شود.