آرشیو سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۱
صفحه آخر
۲۰
مکث

دوره ات تموم شده «باب راس»

طاهره آشیانی

از زمانی که اولین بار «باب راس» و سبک نقاشی اش را در تلویزیون دیدیم، بیشتر از 20 سال می گذرد. دهه شصتی ها بخوبی هیجان دیدن مردی با موهای مجعد را که مقابل بوم نقاشی می ایستاد و با چند قلم مو و کاردک کوچک در زمانی کوتاه، منظره ای بدیع و زیبا را می آفرید به یاد دارند. آیا نقاشی کردن به همین سادگی است؟

باب راس خیلی از نوجوانان، جوانان و حتی میانسالان دهه 60 و 70 را به نقاشی علاقه مند کرد و برخی را هم نقاش. آن زمانی که باب راس برای اولین بار به تلویزیون آمد و همه را شگفت زده کرد، دایره رسانه های مختلف به وسعت امروز نبود و اخبار هنری و فرهنگی به سرعت امروز منتشر نمی شد و البته ماهواره ای هم نبود که در کانال هایش بتوان هنرهای مختلف را آموزش دید. باب راس وقتی برای اولین بار در تلویزیون دیده شد، یکی از عجایب بود که ما هم افتخار دیدنش را داشتیم.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.