آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۲۴۹
جهان
۶

خبر کوتاه

رای مثبت من اشتباه بود

هیلاری کلینتون، سناتور و وزیر خارجه سابق امریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جهان بدون صدام دیکتاتور سابق عراق جای بهتری است یا خیر، در جمع خبرنگاران گفت که رای مثبت وی به جنگ عراق در سال 2002 در دوران فعالیتش به عنوان سناتور اشتباه بود. کلینتون در ادامه سخنانش گفت: جنگ عراق عمدتا مسبب آشوب کنونی در این کشور و از جمله ظهور داعش است. لازم به ذکر است سوالات درباره اوضاع عراق عمدتا از نامزدهای ریاست جمهوری امریکا چه دموکرات و چه جمهوریخواه پرسیده می شود. جب بوش، برادر رییس جمهور سابق امریکا و نامزد جمهوریخواهان که هر بار به روش متفاوت درباره جنگ عراق صحبت کرده است در آخرین سخنان خود اعلام کرد که اگر در آن زمان اطلاعات الان را داشت، هرگز از چنین جنگی حمایت نمی کرد.

نیم میلیون آواره در یمن

دفتر هماهنگی امور فوق العاده سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که در تجاوز نظامی به یمن تاکنون بیش از نیم میلیون نفر آواره شده اند. بمباران و خشونت ها در یمن همچنین 1850 قربانی برجای گذاشته و تا اواسط ماه جاری میلادی به زخمی شدن 7394 نفر انجامیده است.

اتهام جاسوسی علیه چینی ها

امریکا شش شهروند چینی را به سرقت فناوری استفاده شده در گوشی های تلفن همراه متهم کرده است. این شش نفر که از جمله شامل سه استاد دانشگاه هستند، متهم شده اند که این فناوری را برای بهره برداری دانشگاه ها و شرکت هایی که در کنترل چین هستند، به کار گرفته اند. یکی از این شش نفر که استاد دانشگاه تیانجین چین است، در امریکا بابت این اتهام بازداشت شده ولی گمان می رود بقیه آنها در چین باشند.