آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۴۸۷
فرهنگ و هنر
۳۲

نمایشگاه آثار بهمن محصص در دو گالری

گروه فرهنگ و هنر: آثار بهمن محصص از پیشگامان هنرهای تجسمی ایران در گالری آریا و آب انبار به نمایش گذاشته می شود. در این نمایشگاه از همه دوره‎های کاری بهمن محصص آثاری انتخاب شده تا مجموعه‎ای که در دو گالری آریا و آب انبار به نمایش گذاشته خواهد شد، کامل باشد. از این دوره‎ها در هر دو گالری آثاری به نمایش گذاشته خواهد شد؛ اما با این وجود علاقه‎مندان به آثار محصص نباید به دیدن یکی از نمایشگاه‎ها بسنده کنند؛ زیرا هر دو نمایشگاه به نوبه خود متفاوت و جالب توجه هستند. به گفته آریا اقبال، مدیر گالری آریا در این نمایشگاه هم از آثار انتزاعی محصص که کمتر کسی آنها را دیده و هم از چاپ ها، مجسمه ها و آثاری که بر اساس اشعار نیما کار شده نمونه‎هایی انتخاب شده است.

این آثار در سال‎های مختلفی خلق شده‎اند و قدیمی‎ترین اثر این نمایشگاه به سال 1331 تعلق دارد. اقبال با بیان اینکه کتابی نیز برای این نمایشگاه در حال انتشار است، اظهار کرد: از آنجا که این آثار تک تک انتخاب شده و در واقع ما آنها را از دیوار خانه‎های مردم برداشته ایم فکر کردیم که این موقعیت در کتاب نیز می تواند انعکاس داشته باشد تا مخاطب بداند که این آثار یک مجموعه واحد نیست.

همچنین سلمان متین فر، مدیر گالری آب‎انبار نیز درباره این نمایشگاه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اساس این نمایشگاه بر مبنای آن بخش از آثار بهمن محصص است که در دسترس ما قرار داشت و ما می توانستیم آنها را قرض بگیریم. به همین دلیل نمی ‎توان گفت که تک تک کارهای این نمایشگاه با هم مرتبط هستند. در واقع آقای منتظمی به عنوان کیوریتور این نمایشگاه مانند یک باستان شناس در آثار محصص نقب زدند و آنچه را یافتند برای نمایش انتخاب کردند.

نمایشگاه «60 قطعه از یک جسم گمشده» از اول تا 22 خرداد در گالری های آب انبار و آریا برگزار خواهد شد. گالری آب انبار در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک 2 و گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک 10 واقع شده اند.