آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۹
اجتماعی
۴

2 خط خبر

زینی وند مدیر کل مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش با اشاره به شرایط اعطای وام شهریه به مدارس غیر دولتی اظهار کرده است که در تلاشیم شرایط اعطای وام شهریه 10 میلیون تومانی را صرفا برای پرداخت شهریه مدارس از طریق بانک ها فراهم کنیم.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC گفته است که 30 دانشگاه از کشورجمهوری اسلامی ایران در میان یک درصد دانشگاه های برتر که دارای بیشترین میزان اثر گذاری بوده اند، قرار گرفتند.

رئیس سازمان غذا و دارو از رکورد صادرات دارویی 175میلیون دلاری در ایران خبر داده و گفته است، تقریبا هیچ افزایش قیمتی در داروهای وارداتی اتفاق نخواهد افتاد و حتی امیدواریم بتوانیم قیمت برخی از این داروها را نیز کاهش دهیم.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار تحقق وعده دو میلیارد تومانی وزیر بهداشت برای اختصاص به درمان قربانیان حمله شیمیایی سردشت شد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه «استفاده از دستگاه های زباله سوز در بیمارستان ها ممنوع است»، در عین حال از عملکرد شهرداری در زمینه تفکیک زباله های بیمارستانی انتقاد کرده و گفته است، ما در بیمارستان ها زباله سوز نداریم، بلکه دستگاه بی خطرساز داریم که عفونت های بیمارستانی را از بین می برد.

معاون اداره کل داروی سازمان غذا و دارو اعلام کرده است، حمایت دارویی از بیماران خاص امسال افزایش می یابد. قرار است پوشش حمایتی این داروها از سوی سازمان های بیمه گر و به طور غیرمستقیم از سوی وزارت بهداشت، هدفمند شود و حتی ممکن است در این روند، دارویی جدید وارد فهرست این داروها یا حتی خارج شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان از طرح ایجاد داروخانه های زنجیره ای انتقاد و عنوان کرده است، در قالب فعالیت این داروخانه ها شاید دارو ارزان تر به دست مردم برسد اما چون فقط سودجویی مطرح است ورود داروهای قاچاق، خارجی، فساد و مافیا در نظام دارویی کشور را شاهد خواهیم بود.