آرشیو پنج‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۱
اقتصاد
۵

خبر

ارزش گمرکی «بی ام و» معادل 170 میلیون تومان

ایسنا: آمار گمرک حاکی از آن است که ارزش ریالی هریک از انواع مدل های «بی ام و» که در نخستین ماه سال جاری به کشور وارد شده، معادل 170 میلیون تومان است. در فروردین ماه سال جاری 20 خودروی بی ام و مدل X4 به کشور وارد شد که قیمت آن نزدیک به 60 هزار دلار معادل 170 میلیون تومان بوده است. همچنین در سال گذشته 37 دستگاه X3 با قیمت تقریبی 44 هزار دلار معادل 110 میلیون تومان وارد کشور شده بود.

جزئیات تصمیم حذف افراد از دریافت یارانه

فارس: دولت با تصویب آیین نامه اجرایی تبصره 20 قانون بودجه، شاخص هایی را برای پردرآمدها از دریافت یارانه مشخص کرده است.

محسن بهرامی، مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور، با بیان اینکه چهار عامل برای حذف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه مشخص شده اند، افزود: تعداد عائله خانوار، شهر محل سکونت، برخورداری از منزل مسکونی ملکی و نوع و مدل خودروی شخصی از شاخصه های مورد نظر دولت در حذف افراد غیرنیازمند است.

وی تصریح کرد: حذف افراد غیرنیازمند با استفاده از بانک اطلاعاتی که در اختیار دولت و وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار دارد، شروع شده است.

مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا برای حذف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه، هدف گذاری از نظر آماری شده است یا خیر؟ گفت: هدف گذاری ای که تاکنون انجام شده حذف شش میلیون نفر است؛ اما اگر افرادی که این شرایط را دارند یعنی؛ غیرنیازمند هستند طبیعتا نمی توان جلوی حذف آنها را گرفت و حتی امکان دارد از این تعداد هم کمتر با توجه به شرایط خانوارها حذف شوند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این مصوبه، بازه زمانی خاصی ندارد و با توجه به 9 ماه تا پایان سال جاری دولت بدش نمی آید سرعت عملش را بیشتر کند تا یارانه کمتری را به صورت مستقیم پرداخت کند.