آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۱
حوادث
۱۳

رخداد

کلاهبرداری تحت عنوان صندوق قرض الحسنه

شرق: دو متهم که با وعده دریافت وام های میلیاردی با بهره پایین، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند، دستگیر شدند. سردار سیروس فتحی، فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران، دراین باره گفت: ماموران در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان، درخصوص افرادی که با وعده اخذ وام های کم بهره از آنها کلاهبرداری کرده اند، اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند. وی ادامه داد: متهمان با راه اندازی صندوق قرض الحسنه با دادن وعده های دروغین به مردم، شهروندان را اغفال می کردند تا در این صندوق سپرده گذاری کنند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود: ماموران با تحقیقات و بررسی های بیشتر، متوجه شدند کلاهبرداران، با معرفی خود به عنوان افرادی بانفوذ و دارای ارتباط قوی با وزارتخانه ها و بانک ها در تهران و اینکه می توانند اقدام به اخذ وام های سنگین میلیاردی با بهره پایین و سود کم کنند، 70 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند. این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دو کلاهبردار را دستگیر کردند. سردار فتحی ادامه داد: با انتقال کلاهبرداران به مقر پلیس امنیت عمومی، متهمان در بازجویی های پلیسی به جرم خود اعتراف کردند.

دستگیری توزیع کننده چک پول های تقلبی

شرق: رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری یک توزیع کننده چک پول های تقلبی در اراک خبر داد. سرهنگ احمد عباسی افزود: با اطلاع از توزیع چک پول های تقلبی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. وی بیان کرد: با انجام اقدام های فنی و اطلاعاتی در این راستا یک نفر دستگیر و از محل سکونت متهم، 40 میلیون ریال چک پول تقلبی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بازجویی از متهم دستگیرشده ادامه دارد.