آرشیو یک‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۳
روزنامه فردا
۲۰
آچارکشی

ما اورولوژیست ها آمریکا را ویزیت خواهیم کرد

پوریا عالمی

: نیاز، پدر اختراع است و دلواپسی پدر اختراع را درآورده است. در روزهای گذشته تعدادی شعار خودجوش دیدیم که مسیر زندگی ما را تغییر داد. مثلایکی پلاکارد دستش گرفته بود که «ما دندان پزشکان دهان آمریکا را سرویس خواهیم کرد».

کور شوم اگر دروغ بگویم. ما اول متوجه نشدیم این شعارها را نوشتند که آمریکا بترسد یا نوشتند آمریکا بخندد و سر شوخی را باز کنند. بعد هم متوجه نشدیم اگر دندان پزشکان ما آمادگی دارند دهان آمریکا را سرویس کنند چرا دهان ما را ول نمی کنند و برای یک دندان زپرتی از ما دو، سه میلیون تومان می سلفند. بعد هم اگر قرار است دندان پزشکان ما بروند تو کار دهان آمریکا، نیروهای مسلح باید بیایند تو کار دهان و دندان؟ آیا اماکن به دندان پزشکی ایراد نخواهد گرفت که شما فقط باید دهان مردم را سرویس کنی و دهان بین المللی مربوط به وزارت امور خارجه می شود؟ بعد هم ما باید آرزو کنیم تکلیف دهان آمریکا با همین دندان پزشکان مشخص شود. یعنی ممکن است فردا اورولوژیست ها هم به دندان پزشکان بپیوندند و بخواهند مسئله را به روش خودشان حل کنند و شعار بدهند «ما اورولوژیست ها آمریکا را ویزیت خواهیم کرد».

جنگ پوشکی: یا یک پدر خودجوشی یک برگه اعلان داده بود دست کودک از همه جابی خبرش که «ما حتی اجازه بازرسی پوشکمان را هم به آمریکا نمی دهیم چه رسد به...». اگر تا دیروز جنگ های جهانی، جنگ موشکی بود، از امروز جنگ پوشکی شده است. یعنی فردا دیدید توی آسمان چندتا پوشک مسلح به سمت مواضع دشمن در حرکتند، تعجب نکنید. حتی ممکن است موشک هایی را مجهز به پوشک مسلح ببینید که بر سر مواضع دشمن پرتاب می شود، باز هم تعجب نکنید. درواقع جنگ بعدی این طوری است. اصلاپیش بینی جنگ پوشکی به کنار؛ ما ماندیم الان دلواپسان خواستند آمریکا را تحقیر کنند یا مسئله دیگری داشتند. درواقع این چه مسئله ای است ما نمی دانیم. اما خوشحالیم که طفل پوشکی ما نه تنها به سیاست خارجی اشراف دارد بلکه پیشنهاد هم دارد. درواقع، وقتی یک طفل دلواپس که سواد خواندن و نوشتن ندارد، پیشنهاد پوشکی برای حل مشکل سیاست خارجی و هسته ای دارد، چرا خردسالان و بزرگسالان و کوچک و بزرگ زادگانی که سواد خواندن و نوشتن دارند نباید در مسئله مذاکرات دخالت کنند؟