آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۸
شعر
۸

نگاهی به مجموعه «نرگس شهلا» حسن فرازمند

شعر آزاد در«نمای نزدیک»

یزدان سلحشور

معمولا نوشتن درباره اثر یک آدم چندکاره در ایران، مشکل است. حسن فرازمند یکی از آنهاست. روزنامه نگار است یعنی کل عمرش روزنامه نگار بوده و به خاطر همین روزنامه نگاری هم بازیگر سینما شده، آن هم در فیلمی متفاوت از عباس کیارستمی که اصلا سینمایش متفاوت است.«نرگس شهلا»، چهره تازه ای از او را به ما نشان می دهد شاعری که به دنبال دستیابی به شعری اجتماعی با رویکردهای واقع گرایانه زندگی امروز است شعری که گرچه در آثار شاعران دهه سی و چهل، قابل ردیابی ا ست اما دارای دو وجه مشخص متفاوت است. نخست طنز عمیق جاخوش کرده در چشم اندازهای شاعر و دوم ورود شیوه گزارشگری روزنامه نگارانه به شعر است و با این تفاوت ها، گذر فرازمند از شعر نیمایی وفادار به حدود بحور وزن فارسی، به شعر آزاد وفادار به عروض اما رها از مبتدا، منتها و مرزهای المعجمی بحرهای مختلف را بیفزایید.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.