آرشیو پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۷
جامعه
۱۷

آموزش 56 هزار معلم برای حفظ محیط زیست

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به این که این سازمان برنامه تربیت 56 هزار معلم آموزش و پرورش را در حوزه محیط زیست دارد، گفت: سعی داریم مدارس جم و آموزش های محیط زیستی را بتدریج تا مقطع دیپلم گسترش دهیم.

به گزارش ایسنا، محمد درویش با اشاره به این که منشور مدارس جم (مدارس جامع محیط زیست) را آماده و دو هفته پیش طی یک کارگاه دو روزه با حضور نمایندگان 31 استان کشور و نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش در همدان آن را ارائه کردیم، گفت: امروز جلسه ای با معاونان وزیر آموزش و پرورش داریم و بند به بند تفاهم نامه ای را که با این وزارتخانه داریم مرور می کنیم تا ببینیم چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی باقی مانده است.

وی با بیان این که برنامه ما این است که در سال تحصیلی 9594 تعداد 60 مدرسه جم را در مقطع پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی در همه استان های کشور راه اندازی کنیم که 30 مدرسه دخترانه و 30 مدرسه پسرانه باشد، خاطرنشان کرد: گرچه برنامه مدرسه جم برای سال 95 94 مختص دانش آموزان شش تا 9 سال است، اما سعی داریم مدارس جم و آموزش های محیط زیستی را بتدریج تا مقطع دیپلم گسترش دهیم. در آموزش این دانش آموزان نیز براساس روش مدرسه طبیعت عمل می کنیم و دست کم در طول هفته یک نیمروز به طبیعت می روند.

درویش با اشاره به برگزاری جلسات متعدد سازمان حفاظت محیط زیست با هیات مولفان کتاب های درسی آموزش و پرورش، بیان کرد: سعی داریم برخی محتواهای محیط زیستی را به درس هایی مثل علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا اضافه کنیم و تا به حال نیز 35 عنوان از این کتاب ها را تغییر داده ایم.