آرشیو یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۵
حادثه
۱۴

سهم 70 درصدی اتوبوس های اسکانیا در تصادفات سه ماه نخست امسال

ایسنا| در حالی که سهم اتوبوس های اسکانیا در سامانه حمل و نقل شهری و برون شهری کشور تنها 25 درصد است اما آمارهای پلیس راهور ناجا نشان می دهد که 70 درصد این اتوبوس ها در تصادفات سه ماه نخست امسال در کشور نقش داشته اند.

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجا روز گذشته با اعلام این آمار گفت: 70 درصد کشته ها در صحنه تصادفات اتوبوس ها در سه ماهه امسال مربوط به اسکانیاست. این درحالی است که تنها 10 درصد کل اتوبوس های کشور و 15 درصد اتوبوس های بین شهری اسکانیاست. سردار مهری از شماره گذاری دو مدل اتوبوس اسکانیا خبر داد و گفت: تولید اسکانیا در کشور از اواسط سال 92 به دلیل حوادثی که برای اسکانیا پیش آمد با پیگیری های پلیس و کارشناسان متوقف شد، اما اخیرا از سوی سازمان استاندارد و وزارت صنعت، دو مدل جدید آن به ما معرفی شده و پلیس هم مجوز شماره گذاری دو مدل 4212 مارال و درسا را تایید کرده است.

سردار مهری ادامه داد: این دو مدل تغییر کرده و مستحکم تر شده و عایق بندی و سیستم برق رسانی آنها بهتر شده است و در این دو مدل از باک هایی که استاندارد خود اسکانیاست، استفاده شده است. البته ما همچنان نسبت به مدل های قبلی دغدغه داریم و از محل خط تولید این اتوبوس ها بازدید می کنیم، مخصوصا مدل 4212 کلاسیک که نقص های آن باید مرتفع شود. به گفته رییس پلیس راهور ناجا تنها دو مدل اسکانیا که گفته شد شماره گذاری می شوند و مابقی همچنان مجوزی برای شماره گذاری ندارند. این دو مدل اتوبوس اسکانیا بین شهری هستند.