آرشیو یک‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۵
حادثه
۱۴
مواد مخدر

کشف 900 کیلوگرم تریاک جاسازی شده در خار و خاشاک بیابان

جزییات یک ساعت درگیری مسلحانه پلیس با اشرار مسلح

باشگاه خبرنگاران| جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان مسلح و کشف 1420 کیلوگرم تریاک، مقادیری سلاح و مهمات و توقیف دو دستگاه خودروی سبک در این استان خبر داد.

سرهنگ ابراهیم قربانزاده در تشریح جزییات این عملیات گفت: در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و در پی اطلاع از اینکه تعدادی از قاچاقچیان مسلح با استفاده از چند دستگاه خودرو تیزرو قصد جابه جایی مقادیر قابل توجهی موادمخدر در محورهای فرعی شهرستان خاش را دارند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس با اشراف اطلاعاتی، جمعه شب، خودرو تویوتا حامل موادمخدر را که توسط چند دستگاه خودروی دیگر پشتیبانی می شد، شناسایی کردند. قاچاقچیان هم به محض مشاهده ماموران با تیراندازی به سمت پلیس با آنان به صورت مسلحانه درگیر شدند و پس از حدود یک ساعت درگیری با توجه به آتش شدید پلیس، این افراد با به جا گذاشتن خودروی حامل موادمخدر و استفاده از تاریکی شب از محل متواری شدند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان همچنین درباره مقدار مواد کشف شده در این عملیات گفت: ماموران در بازرسی دقیق از خودروی تویوتای قاچاقچیان، مقدار 900 کیلوگرم تریاک و مقادیری سلاح و مهمات مربوطه کشف و ضبط کردند. به گفته سرهنگ قربانزاده در ادامه این عملیات و پس از اطلاع ماموران انتظامی از نگهداری مقداری موادمخدر در اطراف یکی از روستاهای این شهرستان، بلافاصله اکیپ های عملیاتی به محل اعزام شدند و در پاکسازی منطقه مقدار 120کیلوگرم تریاک را که به شکل ماهرانه ای در لابه لای خار و خاشاک مخفی شده بود کشف کردند.

وی همچنین از اجرای یک عملیات موفق پلیسی دیگر در شهرستان ایرانشهر خبر داد و گفت: در این عملیات یک باند دیگر از قاچاقچیان که قصد انتقال موادمخدر از شهرستان ایرانشهر را توسط یک دستگاه خودروی 405 داشتند، توسط پلیس محاصره و طی یک درگیری مسلحانه مغلوب شدند. سرهنگ قربانزاده در پایان گفت: قاچاقچیان با رها کردن خودرو از محل متواری شدند و ماموران نیز حدود 400 کیلوگرم تریاک را به همراه مقادیری سلاح و مهمات از خودروی مربوطه کشف و ضبط کردند.