آرشیو یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۵
ورزش
۱۵

زیدان، بهترین بازیکن غیر آرژانتینی از نگاه تاتا

آرژانتین همواره یکی از قدرت های بزرگ فوتبال جهان بوده است. برای بزرگی فوتبال آرژانتین همین کافی است که بگویم بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان در این تیم بازی کرده اند. وقتی از بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان سخن به میان می آید اذهان به طرف دیگو آرماندو مارادونا یا لیونل مسی می رود.

این دو بازیکن هر دو از فوتبال آرژانتین هستند که با تکنیک ناب خود چشم ها را خیره کرده اند. مارادونا و مسی نه تنها بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آرژانتین بلکه تاریخ فوتبال جهان هم هستند اما خراردو مارتینو، سرمربی کنونی آلبی سلسته نظر بسیار جالبی درباره بهترین بازیکن تاریخ فوتبال آرژانتین دارد. تاتا درباره این سوال که بهترین بازیکن تاریخ فوتبال آرژانتین از نظر او چه کسی است، این گونه پاسخ داد: مدت ها ست که دانیل پاسارلامن را به خود مشغول کرده است. از نظر من او بهترین است.

تصویر او بعد از ناکامی در جام جهانی 1982 که حاضر نشد پیراهن خود را عوض کند هنوز در ذهن من وجود دارد. سرمربی سابق آبی- اناری ها درباره این سوال که بهترین بازیکن غیر آرژانتینی از نظر او چه کسی است، این گونه پاسخ داد: من علاقه بسیار زیادی به زین الدین زیدان دارم. از نظر من او بهترین بازیکن غیر آرژانتینی است. زیدان بازیکن بسیار بزرگی است. من از دیدن او در میدان لذت می بردم. زیدان بهترین بازیکن

غیر آرژانتینی است که تا الان دیده ام.