آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۱۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سیل در خراسان شمالی جان 3 نفر را گرفت

بارندگی شدید و جاری شدن سیل در استان خراسان شمالی، پنجشنبه شب منجر به مرگ سه سرنشین یک خودرو سواری شد.

کارشناس مسئول مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این خودرو پراید که راهی استان گلستان بود، روز پنجشنبه در محدوده روستای باش کلاته در حد فاصل چمن بید- رباط، بر اثر شدت جریان آب از جاده منحرف و طعمه سیل شده بود.صارمی افزود: این خودرو دارای 4 سرنشین جوان بود که یکی از آنان در همان لحظات نخست خود را از خودرو به بیرون پرتاب کرده و توسط امدادگران هلال احمر نجات یافته و برای مداوا به بیمارستان کلاله منتقل شد.

وی اصالت این جوانان را که بین 22 تا 26 سال داشتند، اهوازی عنوان کرد و گفت: تلاش امدادگران هلال احمر برای یافتن سه سرنشین دیگر خودرو از همان لحظه آغاز شد که سرانجام دیروز جسد آنها در فاصله 8 کیلومتری جاده و در دو نقطه با فاصله دو و سه کیلومتر از خودروشان، پیدا شد.

بارندگی شب جمعه برای ساعاتی مسیر بجنورد- جنگل گلستان را بست و خسارات زیادی به منازل مسکونی، عرصه های زراعی و باغی، راه های روستایی و اماکن دامی شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان وارد آورد.

در جریان سیل روز پنجشنبه به 180 نفر امدادرسانی شد که از میان 9 مصدوم این سیل سه نفر به مراکز درمانی و 12 نفر دیگر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

سیل شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان واقع در استان خراسان شمالی را فرا گرفت و هفت روستا در این استان دچار آب گرفتگی شدند و بیش از 50 راس دام مرزنشینان راز و جرگلان تلف شد.در جریان این سیل 70 نفر اسکان اضطراری داده شدند که 100 تخته پتو در میان آنها توزیع شد.بارندگی تابستانی در هفته گذشته نیز حدود 100 میلیارد ریال به بخش های کشاورزی و باغی، راه روستایی و منابع آبی خراسان شمالی خسارت زده بود.