آرشیو دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۰۷
جهان
۶
آسیا

پاسخ انتحاری پ. ک. ک به آنکارا

تقابل میان دولت ترکیه و کردهای پ. ک. ک کماکان ادامه دارد و شواهد از کشیده شدن این منازعه به داخل مرزهای ترکیه حکایت دارند. آنکارا می گوید در پاسخ حملات هوایی ترکیه به مواضع پ. ک. ک در شمال عراق، این گروه اقدام به عملیات انتحاری علیه یکی از ایستگاه های پلیس ترکیه کرده که موجب کشته شدن تعدادی از نیروهای ترکیه شده است. منابع ترک گزارش داده اند که انفجار زمانی رخ داد که یک تراکتور مملو از مواد منفجره به یکی از ایستگاه های پلیس در شرق ترکیه نزدیک شد. در این انفجار دو سرباز کشته و 31 نفر دیگر مجروح شده اند که حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است.

تخمین زده می شود که این تراکتور حاوی بیش از دو تن مواد منفجره بوده است و گفتنی است، این انفجار در بزرگراهی نزدیکی مرز ایران و ترکیه رخ داده است. از طرفی این انفجار آسیب بسیار زیادی به ساختمان این ایستگاه پلیس وارد کرده است. بر اساس بیانیه پلیس ترکیه، سربازان مجروح در بیمارستان بستری شده اند اما هیچ اطلاعاتی درباره شرایط زخمی شده ها در این بیانیه درج نشده است.

این در حالی است که در انفجار جداگانه دیگری هم که به صورت مین گذاری در مسیر یک گشتی نظامی انجام شد، یک سرباز کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. طبق گزارش ها این عملیات نیز در جنوب شرقی استان ماردین ترکیه صورت گرفته است.

گفتنی است، از 10 روز گذشته خشونت ها در ترکیه افزایش یافته است و روند مذاکرات صلحی که از سال 2012 میان کردهای ترکیه و دولت این کشور آغاز شده بود، لغو شده است. در همین حال ترکیه با ایالات متحده در مبارزه با تروریسم به توافق رسیده و پایگاه هوایی اینجرلیک را دراختیار پنتاگون قرار داده است که عملااین موضوع تبدیل به مجوزی برای ترکیه شده تا بتواند در چارچوب استراتژی با عنوان مقابله با تروریسم سه گانه، عملیات هوایی خود را علیه کردهای پ. ک. ک آغاز کند.