آرشیو دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۰۷
اقتصاد
۴

زیر ذره بین اقتصاد

آغاز کاهش تولید گاز از سال 1406

بررسی ها نشان می دهد از سال 1406 کاهش تولید گاز در کشور آغاز خواهد شد. مطابق برنامه در سال 1396 با بهره برداری از تمامی فازهای پارس جنوبی، حجم تولید گاز در کشور به حدود یک میلیارد متر مکعب در روز خواهد رسید که حدود 75 درصد آن مربوط به مخزن مشترک پارس جنوبی خواهد بود. پیش بینی می شود که در سال 1404 تولید گاز طبیعی در کشور به حدود یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب برسد: البته این افزایش تولید عمدتا با بهره برداری از میدان های جدید در بخش فلات قاره خواهد بود.

دو وزیر ایتالیایی در اتاق ایران

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از برگزاری اجلاسی بزرگ با حضور صاحبان شرکت ها و صنایع عمده ایتالیایی طی چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: هیات تجاری عالیرتبه ایتالیایی به سرپرستی خانم فدریکو گویدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در این اجلاس شرکت خواهد کرد. علی اکبر فرازی با بیان آنکه این هیات عالیرتبه تجاری ایتالیایی سه شنبه این هفته وارد تهران خواهد شد، افزود: وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین این هیات را در سفر به تهران همراهی خواهد کرد، هیات ایتالیایی علاوه بر دیدار با مقامات سیاسی و عالیرتبه کشورمان، با همتایان ایرانی خود درخصوص چگونگی توسعه مناسبات در بخش های مختلف اقتصادی با یکدیگر گفت وگو خواهند پرداخت.

هشدار به استفاده از پرچم مصلحتی

سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای در خصوص استفاده غیر مجاز شناورهای ثبت ایران از پرچم مصلحتی هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است: اخیرا مشاهده شده تعدادی از کشتی ها و شناورهای ثبت ایران بدون طی مراحل قانونی ابطال ثبت و لغو تابعیت جمهوری اسلامی ایران اقدام به ثبت شناورهای خود در کشورهای دیگر کرده و با استفاده از پرچم مصلحتی و با گواهینامه های ثبت و تابعیت این گونه کشورها در بنادر تابعه جمهوری اسلامی ایران تردد می کنند. لازم به ذکر است عمل مذکور از نظر قوانین و مقررات ملی و بین المللی فاقد وجاهت قانونی بوده و اقدام مالکان کشتی ها برای اخذ پرچم دوم بر اساس مفاد قانون دریایی ایران قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح قضایی است.