آرشیو دوشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۳۰۷
سیاست
۲

سرخط خبرها

مهر| بر اساس مصوبه فقهای شورای نگهبان، مراحل ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون علمی لازم برای مجلس خبرگان رهبری اعلام شد.

ایلنا| امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام تحرکات در اطراف مرزهای میهن اسلامی و منطقه را به خوبی زیرنظرداریم.

ایسنا|سیدشهاب الدین چاوشی، رییس ستاد انتخابات استان تهران از تدوین منشور اخلاقی انتخاباتی با همکاری وزارت کشور خبر داد و افزود: همایشی در این مورد با حضور هزار نفر از اعضای شوراهای تامین شهرستان های استان، احزاب رسمی کشور و صاحبنظران برگزار می شود که قرار است منشور فوق در این همایش توسط اعضای شورا امضا شود.

ایلنا| سعید مرتضوی در پاسخ به سوالی درخصوص ارتباط او با بابک زنجانی و قراردادهای غیرقانونی گفت: این مساله را تایید نمی کنم.اینها اصلادروغ و افتراست. ضمن اینکه این موضوع بحث جداگانه و جدیدی نیست و از ابتدا در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی به آن اشاره شده بود.

تسنیم| محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره نامه بابک زنجانی به نمایندگان مجلس اطلاع موثقی ندارد، گفت: ما منتظر و پیگیر هستیم که قوه قضاییه با بررسی ابعاد مختلف پرونده مربوط به آقای زنجانی، حکم نهایی را صادر کند.

خبرآنلاین| سید فاضل موسوی، نماینده دوره هشتم مجلس در رابطه با شکایت اخیر محمود احمدی نژاد از معاون اول دولت تدبیر و امید گفت: این شکایت را به فال نیک می گیرم. وی در ادامه افزود: نوع عملکرد دولت نهم و دهم اگر به هر شکلی بررسی شود، به نفع مردم و دولت یازدهم است.

ایرنا| حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه از نامزدهای احتمالی تقاضا کردیم زودتر از موعد، فضای کشور را انتخاباتی نکنند، گفت: اگر کسی احیانا نقض مقررات کند، مطابق ضوابط با او برخورد و رفتار می شود.

مهر| سردار یدالله جوانی با اشاره به ادعای اخیر اوباما، رییس جمهور امریکا مبنی بر اینکه پس از محدودیت های پانزده ساله موقعیت بهتری برای اقدام نظامی علیه ایران داریم، اظهارداشت: امریکایی ها همچنان از ادبیات تهدید استفاده می کنند و ریشه این رفتار برمی گردد به خلق و خوی استکباری این کشور، مستکبر همواره فکر می کند که می تواند ملت های دیگر را تحقیر یا تهدید کند.