آرشیو چهار‌شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۲۸
شهرستان ها
۷

سیل در خراسان شمالی 60 واحد مسکونی را تخریب کرد

سیل در پی بارش شدید باران و تگرگ 60 واحد مسکونی مرزنشینان خراسان شمالی را ویران، و تاکنون بیش از 4میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

سرپرست فرمانداری راز و جرگلان در خراسان شمالی گفت: جاری شدن سیل در عصر روز جمعه گذشته منجر به تخریب بیش از 60 واحد مسکونی روستائیان بخش جرگلان این شهرستان شد.

احمد ریواده اظهار کرد: بارش شدید باران و متعاقب آن بروز سیل، اهالی روستاهای «بچه دره، حصارچه بالا، حصارچه پایین، کرپشتلی بالاو کرپشتلی پایین» در دهستان حصارچه بخش جرگلان را غافلگیر کرد.

وی افزود: بر اثر این بارندگی شمار زیادی از واحدهای مسکونی و نیز به چند مغازه روستائیان که در حاشیه رودخانه قرار داشتند بین 50 تا 100 درصد آسیب رسید و عمده اسباب و اثاثیه منازل و نیز اجناس مغازه ها طعمه سیل شد.

ریواده گفت: علاوه بر آن، سیلاب به شبکه آبرسانی این منطقه که از سیل هفته گذشته آسیب دیده و کاملاترمیم نشده بود خسارت جدی وارد کرد و با بردن لوله های آب مجتمع شهید کاظمی، دسترسی اهالی 13 روستای منطقه به آب شرب را قطع کرد.

وی گفت: همچنین جریان سیل راه های روستایی این دهستان را به شدت تخریب کرده و به مدت 2 ساعت مسدود کرد که با تلاش راهداران اکنون تردد در این محورها تا حدی برقرار شده است.

همچنین بخشدار جرگلان اعلام کرد: میزان خسارت سیل به بخش مرزی جرگلان از توابع شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی در عصر روز پنجشنبه 4 میلیارد و 350میلیون ریال اعلام شد.

محمد نجاحی گفت: سیل در استان خراسان شمالی جان 3 نفر را گرفت و بیش از 215 میلیارد ریال خسارت در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و شیروان برجای گذاشت.

وی افزود: براساس بررسی های اولیه بیشترین خسارت وارده از ناحیه این بارندگی 6/1 میلیارد ریال است که متوجه منازل مسکونی 80 خانوار از روستائیان این منطقه شده است.

نجاحی افزود: همچنین جاری شدن سیل 750 میلیون ریال به 150 هکتار از عرصه های باغی و زراعی کشاورزان منطقه آسیب رسانده است.

وی اظهار کرد: بارندگی شدید و بروز سیلاب با تخریب شبکه های آبرسانی روستایی 500 میلیون ریال خسارت به بار آورده و به شبکه مخابرات روستایی 500میلیون ریال، چاه های آب منطقه 500میلیون ریال و نیز دامداری ها و انبارهای علوفه دامداران نیز 500میلیون ریال خسارت زده است.