آرشیو شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۳۳۰
دین و زندگی
۸

در گفت وگو با آیت الله محمدباقر تحریری مطرح شد: اگر به ما توهین شد، چه کنیم؟

سید حسین امامی

اشاره: بسیاری مواقع شاهد درگیری و نزاع افراد هستیم. علاوه بر این، آمار بالای پرونده های قضایی نشان می دهد، فضای اخلاق عمومی در جامعه مناسب نیست و آنچه برای شخص مومن ارزشمند است اخلاق عملی است، زیرا تا عمل خیر با نیت خالص انجام نگیرد، رشد و کمال و فلاح محقق نخواهد شد اما تقید برعمل و سلوک در مسیر اخلاق، عملی است که انسان را از دره های هولناک دنیا و آخرت نجات می دهد. در مکتب شیعه، چهارده معصوم(ع) بهترین الگو برای سلوک و گام زدن در وادی اخلاق عملی هستند. در گفت وگو با آیت الله محمدباقر تحریری، استاد حوزه و از شاگردان علامه طباطبایی به بررسی واکنش مناسب با بی حرمتی ها و توهین می پردازیم. سیمای مخبتین (شرح زیارت امین الله)، جلوه های لاهوتی (شرح زیارت جامعه کبیره)، نجوای عارفانه (شرح مناجات شعبانیه)، بندگی حقیقی و حقیقت علم (شرح حدیث عنوان بصری) ازجمله آثار منتشر شده اوست.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.