آرشیو سه‌شنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۳۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

خواب آلودگی راننده اتوبوس علت سانحه رانندگی مرگبار در جاده سقز اعلام شد

عامل اصلی تصادف هولناک اتوبوس با تریلی با بار تیرآهن مسیر سقز- دیواندره، خواب آلودگی و سرعت زیاد راننده اتوبوس اعلام شد.

سنندج- خبرنگار کیهان: فرمانده پلیس راه شهرستان سقز با اعلام این خبر تاکید کرد: کارشناسان پلیس راه در خصوص جزئیات دلایل این حادثه در حال بررسی هستند، اما آنچه تاکنون مشخص شده بی احتیاطی راننده اتوبوس و بی توجهی به جلو با توجه به سرعت بالای خودروی مذکور بوده است.

وی تعداد کشته های این حادثه هولناک را 6 نفر و زخمی ها را 22 نفر اعلام کرد و گفت: در این حادثه وحشتناک ورود شاخه های تیرآهن از شیشه جلوی اتوبوس به داخل باعث بالارفتن آمار کشته ها و مجروحان شده است.

سرهنگ کریم ویسی در این رابطه تاکید کرد: تعدادی از مسافران اتوبوس حادثه تاکید داشتند که راننده را خواب آلوده مشاهده کرده بودند و حتی چندین بار به وی تذکرات لازم را داده بودند ولی متاسفانه راننده توجهی به این تذکرات نکرده بود.

بنا بر این گزارش دکتر محمد سرکوت غوثی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وضعیت عمومی مجروحان حادثه گفت: 3 نفر از مصدومان در آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) بستری هستند و یک نفر هم به علت مصدومیت شدید مغزی و نیاز به جراحی مغز و اعصاب به سنندج اعزام شده است.

یکی از مصدومین حادثه در گفت وگو با ایرنا گفت: در مسیر چندبار به راننده که خواب آلود بود و هنگام رانندگی اتوبوس به سمت راست و چپ متمایل می شد تذکر دادم ولی راننده توجهی به تذکرات نکرد.

تریلی حامل تیرآهن بالغ بر 25 تن تیرآهن را با خود حمل می کرد که صبح روز یکشنبه در مسیر دیواندره-سقز اتوبوس حامل ده ها مسافر با آن برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار کیهان چمین قصابی، سیمین براخاصی، نادر شریفی (راننده اتوبوس)، فاطمه فاضلی، حیدر غلامی اسامی کشته شدگان این حادثه هستند و هویت یک خانم دیگر نیز هنوز مشخص نشده است.

بنابراین گزارش، تعداد زیادی از این مسافران اهل استان کردستان نیستند و از تهران برای مسافرت و خرید از بانه به این شهر سفرکرده بودند.