آرشیو چهارشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۳۵
اقتصادی
۴

خبرگزاری ایسنا: دولت تصمیمات اشتباه اقتصادی خود را اصلاح کند

یک خبرگزاری حامی دولت حسن روحانی تصریح کرد دولت باید تصمیمات اشتباه اقتصادی خود را اصلاح کند.

خبرگزاری ایسنا از قول یک کارشناس اقتصادی نوشت: مشکل اقتصاد ایران فقط طیب نیا نیست، اگر چه هر کس که سمتی را قبول می کند باید تمامی عواقب آن را نیز بپذیرد و لازم است به آنچه که اعتقاد دارد عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید تمام تصمیمات اشتباه به اسم وزیر اقتصاد تمام شود، عنوان کرد: فکر می کنم به جای آنکه طیب نیا را زیر سوال ببریم لازم است به تمام سیاست های دولت توجه کنیم.

این اقتصاددان اتخاذ سیاست های اقتصادی بی ثبات را از عوامل بحرا ن زا دانست و افزود: لازم است دولت سیاست جدیدی در زمینه اقتصادی در پیش گرفته و تصمیمات خود را اصلاح کند.

به گفته یوسفی دولت لازم است سیاست های توسعه ای در پیش بگیرد و عوامل اصلی در توسعه نیز رونق صنعت و کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در پیش گرفتن سیاست های اشتباه باعث تکرار بحران های گذشته در اقتصاد می شود، خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی تنها نشان دهنده افزایش درآمد ناخالص داخلی است، ولی افزایش این شاخص می تواند مثبت یا منفی باشد. این اقتصاددان تصریح کرد: هر رشدی نباید مثبت ارزیابی شود و این برداشت بسیار خطرناک و غلطی در اقتصاد ایران است، لازم است رشد خوب با توجه به صنعت و کشاورزی و از طریق ارتقاء کارایی و بهره وری و ایجاد اشتغال به دست آید نه با افزایش واردات یا فعالیت های تجاری و مسکن.