آرشیو پنج‌شنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۲۷
جهان
۶

خبر کوتاه

ادامه اعتراض ها در لبنان

بحران زباله در بیروت باز هم معترضان در این کشور را به خیابان ها کشاند. معترضان خواستار کناره گیری تمام سلام، از قدرت هستند. همزمان، نشست دولت برای یافتن راه حلی برای مقابله با بحران زباله در این کشور که روز سه شنبه برگزار شد، بدون دستیابی به نتیجه ای پایان یافت.

ابراز امیدواری سوچی

آنگ سان سوچی در مصاحبه ای از پیروزی حزبش در انتخابات سراسری ماه نوامبر میانمار در صورتی که انتخابات آزاد و عادلانه باشد، ابراز اطمینان کرد. البته سوچی عنوان کرد که درخصوص برخی بی نظمی ها در آستانه برگزاری انتخابات بسیار نگران است و کشورش همچنان راه زیادی برای تبدیل به یک کشور دموکراتیک در پیش دارد.

سفارت تونس در دمشق

وزارت خارجه تونس از رایزنی با دمشق برای بازگرداندن اتباع تونسی که در سوریه به تکفیری ها پیوسته اند خبر داد و اعلام کرد سفارت تونس هفته آینده در دمشق بازگشایی می شود.

مقابله با پناهجویان

پناهجویان در مرز مجارستان با برخورد پلیس مواجه شدند. پلیس مجارستان مدعی است پناهجویان در روژکه در نزدیکی مرز با صربستان نگران این هستند که به جای گرفتن پناهندگی از آلمان یا سایر کشورهای مرفه، مجبور باشند در مجارستان درخواست پناهندگی کنند که این باعث بروز ناآرامی هایی در میان این پناهجویان شده است. سخنگوی دولت مجارستان گفته است که این کشور در حال بررسی استفاده از نیروهای ارتش برای مقابله با ورود پناهنده ها به مجارستان است.