آرشیو پنجشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۳۳۲۷
حادثه
۱۴

ترین های هفته

قهرمان هفته: «گذشت خانواده شهید خلیلی از قاتل»

خانواده شهید خلیلی که سال گذشته در یک درگیری توسط پسری جوان به قتل رسیده و شهید امر به معروف نام گرفته بود با انتشار نامه ای از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند. در این نامه آمده است: «فرزند شهیدمان: با وجود همه قصورها، کوتاهی ها و گاه دلشکستگی هایی که طی این چهار سال در حق ما روا شد، ما نیز به تو اقتدا کرده و به امید یک لبخند رهبرمان بدون ذره ای چشمداشت مراتب گذشت قاطع خویش را از حق قصاص خود به اطلاع عموم مردم حزب الله ایران می رسانیم.» شهید خلیلی 25 تیر 90 توسط جوانی 18 ساله با ضربه چاقو زخمی شد و سوم فروردین 93 به شهادت رسید. او در جلسه دادگاه علت درگیری را «امر به معروف» دانسته و گفته بود که متهم برای دو دختر جوان مزاحمت ایجاد کرده بود.

پرونده هفته: «متهم به قتل علی چراغی تبرئه شد»

31 مرداد رسیدگی به پرونده قتل علی چراغی که مرداد سال گذشته هنگام جمع آوری ضایعات آهن توسط چهار نفر از عوامل پیمانکاری شهرداری تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به قتل رسیده بود، با تبرئه متهم به قتل در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به پایان رسید. این حکم هنوز به خانواده مقتول ابلاغ نشده است: با این حال همسر مقتول می گوید که به رای اعتراض خواهند کرد. از سوی دیگر شهرداری تهران نیز با تاکید بر تعهد خود مبنی بر تهیه مسکن برای خانواده مقتول اعلام کرده است که این سازمان همچنان بر قول خود مبنی بر تهیه خانه ای 400 میلیون تومانی برای خانواده مقتول مانده است و این اقدام آنها ارتباطی به پرونده قتل و حکم دادگاه ندارد.

عکس هفته: «نجات هفت نفر از آتش»

جمعه گذشته، هفت نفر از ساکنان مجتمعی مسکونی در تهران که اسیر زبانه های آتش شده بودند توسط ماموران آتش نشانی نجات یافتند. نشت گاز از سیلندر گاز پیک نیکی روشن، علت حریق اعلام شده است.