آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۲۳۸۸
دیپلماسی
۱۹

کوتاه دیپلماسی

تکذیب ارتباط بازداشت شدگان کویت با تهران

فارس: کاردار ایران در کویت ادعای دادستانی کویت درباره ارتباط اعضای بازداشت شده در این کشور با ایران را رد کرد. ابرقویی در مصاحبه با وبگاه کویتی «الرای» گفت: «تاکید می کنم که افراد بازداشت شده هرگز ارتباطی با ایران نداشته اند. 22 مرداد امسال کویت اعلام کرد که 24 نفر به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در منطقه العبدلی کویت بازداشت شده اند. دادستانی کویت دیروز در بیانیه ای رسمی ادعا کرد که این افراد که به گروهک العبدلی معروف شده اند، متهم به جاسوسی برای ایران و حزب الله هستند.

لیبی ورود اتباع ایران، پاکستان و یمن را ممنوع کرد

فارس: دولت بخش شرقی لیبی طبق بیانیه ای که ارتش مصر صادر کرده است، ورود اتباع ایران، پاکستان و یمن به این کشور را ممنوع کرد. پیش از این نیز ورود اتباع کشورهای سودان، فلسطین، بنگلادش و سوریه به این کشور ممنوع شده بود. در این حکم این اقدام در راستای «کمک به تامین ثبات و امنیت کشور» اعلام شده است. لیبی پیش از این مدعی شده بود اتباع این کشورها به گروه های تروریستی به خصوص «انصارالشریعه» می پیوندند. این در حالی است که اکنون کمتر کسی، از جمله مقامات دولت لیبی ادعای پیوستن اتباع ایرانی به گروه های تروریستی در منطقه را مطرح کرده است.

رایزنی امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله

ایسنا: حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان، با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کرد. او با تاکید بر حمایت ایران از گفت وگوی لبنانی ها و وحدت ملی در این کشور گفت: ایران همواره از امنیت و ثبات لبنان و منطقه حمایت می کند. نصرالله نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد توافق هسته ای، بر نقش مهم ایران در کمک به امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.