آرشیو پنجشنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۴، شماره ۴۳۵۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

آمادگی تلویزیون برای انعکاس مراسم حج

ستاد حج و زیارت صدا و سیما در ایام حج، مراسم دعای عرفه در صحرای عرفات را از شبکه یک و دعاهای کمیل «مدینه بعد» را از شبکه های یک، سه، شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک و رادیوهای ایران و معارف پخش می کند.

حسن گروسی، رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی لبیک اعلام کرد: گروه های خبری از خبرگزاری صدا و سیما، شبکه خبر، خبر رادیو، رادیو ایران و رادیو معارف همزمان با پوشش خبری فعالیت های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مدینه منوره، گزارش های کوتاه از مناطق زیارتی و اماکن مذهبی این شهر تهیه و به تهران ارسال می کنند.

سرپرست گروه اعزامی صدا و سیما به حج تمتع به تلاش برای انعکاس حج تمتع در شبکه های برون مرزی در راستای تحقق شعار امسال حج تمتع «معنویت؛ بصیرت و همدلی اسلامی» اشاره کرد و گفت: در این زمینه شبکه های العالم، پرس تی وی، الکوثر، شبکه های رادیو عربی و آفریقایی فعال هستند.

گروسی همچنین با اشاره به حادثه تلخ سقوط جرثقیل در محوطه مسجدالحرام و کشته شدن تعدادی از زائران خانه خدا از جمله برخی هموطنانمان افزود: از همان لحظات اولیه این حادثه تلاش شد با دقت فراوان و به دور از هرگونه رفتار احساسی اخبار مورد نظر دریافت و با رویکرد عدم انتقال استرس به خانواده های زائران عزیز کشورمان در رسانه ملی منعکس شود.