آرشیو شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۶۵
صفحه آخر
۲۰

خیرخواهی به سبک جامعه بزرگ خندوانه

طاهره آشیانی

جام جم- حالادیگر بر همگان ثابت شده که برنامه خندوانه از یک برنامه تلویزیونی فراتر رفته و به حرکتی اجتماعی تبدیل شده که میلیون ها ایرانی آن را همراهی می کنند.

در این برنامه رامبد جوان با مردم درباره مشارکت در کارهای خیرخواهانه و نوعدوستی صحبت می کند و از آنها می خواهد تا در این راه قدم بگذارند و یا مردم را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کرده یا به آنها یادآوری می کند که آب هست، اما کم است و با قطره قطره صرفه جویی می توان بی آبی را تجربه نکرد. وقتی عضو جامعه بزرگ خندوانه باشی، می توانی با گزارش هایی که این برنامه از کودکان معلول تهیه می کند همراه شوی و به این فکر کنی که چگونه می توانی به این کودکان کمک کنی حتی با نوازشی یا دیداری. خندوانه حالادیگر به حرکتی جمعی و ملی تبدیل شده و اعضای خود را با دنیاهای مختلفی آشنا می کند. همین چند شب پیش بود که رامبد جوان با تمرکز و جدیت ویژه ای مقابل دوربین نشست و از کارگردان خواست چهره او را در قابی بسته نشان دهد تا همه تمرکز بیننده ها به او جلب شود. جوان شمرده شمرده و با طمانینه درباره موضوع مهمی صحبت کرد؛ سوءتغذیه در کودکان زیر شش سال. حدود 400 هزار کودک زیر شش سال به دلیل فقر خانواده مبتلابه سوءتغذیه هستند و همتی عالی می خواهد که آستین بالابزند، اندکی کمک کند تا این کودکان از این مشکل نجات پیدا کنند. این حرکت که از سوی کمیته امداد طراحی شده، طرح همسفره نام دارد. همسفره سایت هم دارد به نشانی hamsofreh.ir که در آن نحوه کمک کردن مشخص شده است.

خندوانه هم به این طرح پیوست و اعضای خندوانه می توانند از طریق سامانه # 724* همراه طرح همسفره شوند.

قبل از آغاز ماه مهر بود که رامبد جوان به بیننده های خندوانه یادآوری کرد که مدرسه ها در آستانه بازگشایی هستند و کودکان زیادی وجود دارند که به نوشت افزار و کیف و... نیازمند هستند. جوان از مردم خواست تا به این کودکان هم کمک کنند. سایت خندوانه در انتهای زمان این درخواست اعلام کرد که بیش از صد میلیون تومان برای این حرکت خیرخواهانه جمع آوری شده است.

با خندوانه می توان نوعدوست بود و یاد گرفت که بنی آدم اعضای یک پیکرند.