آرشیو سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۰
اقتصاد
۵
بازار

دلار دولتی و آزاد نزدیک شدند

روز گذشته در حالی که بازار طلاو سکه بیشتر روندی نزولی داشت، قیمت هر سکه طلای طرح جدید و طرح قدیم کاهش داشت. براساس این گزارش، روز گذشته قیمت هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید، در حالی به قیمت 922هزار و 500 تومان به دست مشتریان رسید که قیمت این سکه نسبت به روز یکشنبه با افزایش هزار تومانی رو به رو شد. قیمت هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح قدیم هم با افزایش هزار تومانی به 922 هزار تومان رسید. هر قطعه نیم سکه نیز دو هزار تومان ارزان شد و بر این اساس به قیمت 467 هزار تومان مبادله شد. همچنین ربع سکه بهار آزادی هم ارزان شد و قیمت آن به 257 هزار تومان رسید.

علاوه بر این در بازار طلا، قیمت هر سکه یک گرمی 170هزار تومان، مظنه مثقال طلا409 هزار و 400 تومان و هر گرم طلای 18 عیار هم 94 هزار و 421تومان مبادله شد. قیمت اونس جهانی طلاهم با افزایش یک دلاری به هزار و 140 دلار رسید.

در بازار ارز یک اتفاق مهم رخ داد و آن این بود که قیمت دلار دولتی و دلار بازار ارز به مرز 10 درصدی رسیدند و بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شدند. با توجه به اینکه مسوولان دولتی و بانک مرکزی صراحتا اعلام کردند که بعد از اجرای توافقات هسته ای به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت خواهند کرد، این خبر می تواند برای آن نویدبخش باشد.

روز گذشته دلار در بازار به قیمت سه هزار و 399 تومان مبادله شد که تغییر محسوسی نسبت به روز یکشنبه نداشت. همچنین هر یورو به قیمت سه هزار و 920 تومان، هر پوند به قیمت پنج هزار و 260 تومان و هر درهم امارات به قیمت 945 تومان به دست مشتریان رسید. علاوه بر این هر لیر ترکیه هزار و 185 تومان مبادله شد.