آرشیو سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۰
اقتصاد
۵
درنگ

سوییفت در 12 بانک فعال شد

معاون ارزی بانک مرکزی با اعلان اینکه سوییفت در 12 بانک کشور فعال است، گفت: مطمئن هستم پس از اجرایی شدن برجام چند ماه بیشتر برای یکسان سازی نرخ ارز زمان نیاز نخواهد بود.

به گزارش تسنیم، غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی، در این جلسه که با حضور اولاف لیس، وزیر ایالتی اقتصاد، کار و حمل ونقل در ایالت نیدرزاکسن آلمان برگزار شد، اظهار داشت: این سومین هیات آلمانی است که از زمان توافق هسته ای به ایران سفر کرده و با توجه به گذشته تجاری دو طرف این علاقه به از سرگیری روابط تعجب برانگیز نیست.

کامیاب با برشمردن گستره زیادی از فعالیت ها از جمله زیرساخت، انرژی، نفت و گاز و خدمات توریسم به عنوان زمینه های مستعد سرمایه گذاری در ایران افزود: ایران در این زمینه ها به کمک های تکنیکی و مالی نیاز دارد. به عنوان مثال صنعت خودرو ایران در سال گذشته 3/1 میلیون خودرو تولید داشته که این حجم بزرگ، شدیدا به تکنولوژی روز نیازمند است. درخصوص راه آهن، هواپیمایی، پتروشیمی و صنایع سنگین مثل فولاد نیز فرصت های سرمایه گذاری فوق العاده ای وجود دارد. بر همین اساس و با توجه به توانایی ها و قابلیت هایی که در شرکت های آلمانی وجود دارد انتظار می رود به سرعت شاهد حضور آنها برای سرمایه گذاری و انتقال تجربیات باشیم.