آرشیو سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۰
اقتصاد
۴

تشکل ها

کاهش مصرف روغن نیمه جامد به 45 درصد

رییس انجمن روغن نباتی با بیان اینکه مصرف روغن های نیمه جامد به حدود 45 درصد کاهش یافته است، گفت: توقف تولید روغن های نیمه جامد موضوع جدیدی نیست و باید منظور وزارت بهداشت از آنچه اعلام کرد مشخص شود که منظور حساسیت برچسب های درصد اسید اشباع یا ترانس است یا شکل تولید روغن نیمه جامد مورد نظر مسوولان است. محمد قبله درباره ضرب الاجل وزارت بهداشت مبنی بر توقف تولید روغن های نیمه جامد تا پایان سال 1395 گفت: شورای سلامت در سال 1392 مصوبه ای را مبنی بر توقف تولید روغن های نیمه جامد گذرانده است و از این نظر این اقدام تصمیم جدیدی نیست.

پرتقال، بیشترین میوه قاچاق در بازار

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان درباره میوه های قاچاق گفت: بخش عمده میوه های قاچاق از زاهدان وارد و به شیراز برده می شود و از آنجا با تریلی به سردخانه های حاشیه تهران منتقل می شود. در حال حاضر بیشترین میوه قاچاق در بازار پرتقال است که هر کیلو 8000 تومان به فروش می رود. حسین مهاجران گفت: بخش عمده ای از پرتقال های قاچاق از مصر و بخش کمی نیز از ترکیه به ایران وارد می شود. همچنین گلابی چینی، انار شیلی و سیب فرانسوی از دیگر میوه های قاچاق در بازار محسوب می شوند.

کدگذاری پوشاک وارداتی راهکار موثری برای کاهش قاچاق نیست

رییس سابق کمیسیون اقتصادی مجمع امور صنفی تهران گفت: راهکار وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کدگذاری پوشاک وارداتی برای کاهش قاچاق چندان موثر نیست و باید با این امر به صورت ریشه ای برخورد کرد، چراکه دولت نقش اصلی را در جلوگیری از قاچاق کالابه کشور ایفا می کند و باید با این مساله ناهنجار، جدی برخورد کند.