آرشیو سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۰
سیاست
۳
تاریکخانه

همه اجراهای سیاسی

شهرام شهیدی

در خبرها آمده بود شکیرا، خواننده لاتین تبار در مجمع عمومی سازمان ملل برنامه اجرا کرده و باعث شده هیات ایرانی حاضر در مجمع سالن را ترک کند. اول اینکه باید به اعضای سازمان ملل عرض کنم حالاحال تان جا آمد؟ آن موقع که صندلی ها را ترک می کردید گذشت. الان این ما هستیم که با تدبیر اقدام به ترک صندلی می کنیم. خب این از این. اما در وهله دوم هم برای مقابله به مثل با اعضای مجمع طرح پیشنهادی ای دارم. من پیشنهاد می کنم یک کنفرانس در کشورمان برگزار کنیم و برای هر هیات از مهمانان برنامه خاصی در نظر بگیریم که مجبور به ترک صندلی های شان شوند:

- برای هیات روس: برای این هیات بهتر است یک خواننده سنتی خوان دعوت کنیم. تا این خواننده پیش درآمد را اجرا کند و به درآمد برسد و چهچهه بزند، همه اعضای هیات روس خواب شان گرفته یا روی همان صندلی قیلوله می کنند یا می روند در اتاق هتل شان تخت می خوابند.

- برای هیات امریکایی: باید برای آنها مجموعه فیلم های ده نمکی را پخش کنیم. تضمین می دهم می روند و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند و یک دیوار بی اعتمادی بین مان کشیده می شود به درازای دیوار چین و به ضخامت دیوار برلین.

- برای هیات فرانسوی: اصلانباید برای آنها برنامه اجرا کرد. روسای جمهور فعلی و سابق فرانسه ثابت کرده اند کلابه ابراز علاقه کردن به هنرمندان و ول نکردن موضوع و سریش شدن علاقه خاصی دارند.

- برای هیات انگلیسی: برای مجبور کردن این هیات به ترک سالن بهترین گزینه حامد زمانی است.

- برای هیات ژاپنی: اگر نسخه ایرانیزه شده سریال اوشین را برای شان پخش کنیم به این باور می رسند که ما چه قدرتی در تغییر زیرساخت های آنها داریم و از ترس سالن را ترک می کنند.

- برای هیات ایتالیایی: اگر برلوسکنی، جزو مدعوین نباشد شما هرکسی را هم بیاورید آنها با دل و جان می نشینند و گوش می کنند. اما اگر برلوسکنی جزو مهمانان بود کافی است یک مرد برنامه اجرا کند. ایشان تا مرد وارد سالن شود سالن را ترک می کند. پیش فرض ذهنی اش این طوری آبدیده شده، دست خودش نیست.

- برای هیات کره ای: سریال جومونگ را روی پرده برای شان پخش کنیم. خودشان از خجالت اینکه چه به خورد ذهن ما داده اند، شرمسار و نادان سالن را ترک می کنند.