آرشیو سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۶۰
حادثه
۱۴
حج

خبر کوتاه

247جانباخته ایرانی در مکه مانده اند

اعتماد| دبیرکل جمعیت هلال احمر می گوید که ایران به هیچ وجه مفقود ماندن حتی یک زایر خود را نمی پذیرد. علی اصغر احمدی در دیدار با اولیویر مارتین، رییس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران گفت: درباره حادثه منا آنچه برای ایران به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود، مفقود ماندن تعدادی از زایران ایرانی است و به طور قطع عربستان باید در این زمینه به کمیته پاسخگو باشد. احمدی با اشاره به ماندن پیکر 247 تن از جانباختگان ایرانی حادثه منا در مکه تا روز دوشنبه (دیروز) ادامه داد: نگرانی کنونی، دشواری شناسایی اجساد پس از گذشت 11 روز از وقوع فاجعه است اما ما در تلاش هستیم تا با سرعت بیشتری به شناسایی جانباختگان بپردازیم.

کشته شدن حاجی زنجانی در تصادف

یکی از حاجی های زنجانی در تصادفی در مکه جان خود را از دست داد. جعفر محمدلو، معاون اداره کل حج و زیارت زنجان گفت: پنج روز قبل حجاج زنجانی در ایستگاه اتوبوس ایستاده بودند که اتوبوسی با سرعت به ایستگاه نزدیک شد. جوانان حاضر در این زمان فرار کردند اما پیرمردی 85 ساله اهل خرمدره که توان فرار نداشت با اتوبوس برخورد کرد و کشته شد. به گفته محمدلو جان باخته «بشیر جلیلی» است که پیکرش پس از انجام تشریفات به ایران و سپس برای دفن به خرمدره منتقل خواهد شد.

انتقال شش حاجی بدحال به بیمارستان یافت آباد

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی از انتقال شش مجروح ایرانی حادثه منا به بیمارستان یافت آباد تهران به دلیل وخامت اوضاع خبر داد. امین صابری نیا گفت: این بیماران شرایط شان بحرانی بوده و با مراقبت های ویژه به کشور منتقل شده اند. او همچنین درباره علت فوت یکی از زایران در هواپیما هنگام بازگشت به کشور گفت: او از بیماری تنفسی مزمن رنج می برد اما در مجموع باید ابتدا بررسی های دقیق و لازم صورت گیرد و سپس نتیجه آن اعلام شود.