آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۱۷
سیاست
۷

منهای پایتخت

160میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات پیش بینی شد

ایرنا؛ انزلی: جواد ناصریان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور گفت: 160 میلیارد تومان منابع مالی برای برگزاری دو انتخابات امسال پیش بینی شده که 25 میلیارد تومان مربوط به معوقه سال 92 است. او در همایش توجیهی آموزشی منطقه ای ستاد انتخابات استان های گیلان، قزوین و زنجان که در انزلی در حال برگزاری است، با تاکید بر لزوم قانونمندی در کلیه مراحل اجرای انتخابات گفت: یکی از مشکلات انتخابات سال های گذشته، بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی است. ناصریان همچنین از افزایش 50 درصدی دستمزد مجریان برگزاری انتخابات خبر داد و افزود: سعی می شود از کارکنان استانداری ها و فرمانداری ها برای برگزاری انتخابات استفاده شود.

تشییع پیکر 3 مدافع حرم

تسنیم؛ قم: پیکر سه شهید مدافع حرم امروز پنجشنبه ساعت 15 با حضور طلاب و مردم همیشه در صحنه شهرمقدس قم از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم حضرت معصومه (س) تشییع می شود. پس از برگزاری مراسم تشییع و اقامه نماز میت، پیکر این شهدا در قطعه شهدای مدافع حرم واقع در بهشت حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می شود. شهید سیدساجد حسین، شهید علی داد و شهید رضا رحیمی سه شهید افغانستانی مدافع حرم بودند که توسط گروه های تکفیری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

تاسیس مدارس علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است

ایرنا؛ ساری: آیت الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: تاسیس حوزه های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است و با راه اندازی این مدارس زمینه تحصیل بانوان در علوم دینی و اسلامی فراهم شد. او در آیین بهره برداری ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران قائمشهر افزود: امروز حضور و تعداد بانوان در مدارس علمیه خواهران رشد بسیار خوبی دارد و این قشر برای فراگیری علوم دینی به این مدارس مراجعه می کنند.